برگزاری سومین جلسه سالجاری شورای فرهنگی در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

سومین جلسه سالجاری شورای فرهنگی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دهمین جلسه شورای فرهنگی مرکز با حضور دکتر سید علی حسینی رییس مرکز و اعضای شورا فرهنگی در دفتر ریاست مرکز برگزار شد.

در ابتدای برنامه حاج آقا ملائی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سخنانی ضمن خوش آمد گویی و تشکر از اعضا بویژه ریاست جلسه و در بیانات خود گفت: عمر هر فرد و افراد جامعه بویژه جوانان را، همیشه مورد توجه هم خیر خواهان و هم مورد توجه بد خواهان دانست لذا اولین سؤال در روز قیامت که اعتقاد راسخ برش داریم از گذر عمر است که عمر و بویژه جوانیت را چگونه و کجا گذراندید و در مقابل شیاطین و همه بدخواهان جهت اغوای انسانها خصوصا در دوران جوانی برنامه ریزی دقیق داشته و هزینه های کلان می نمایند.
در ادامه ایشان گفت: این تقابل خیرخواهان و بدخواهان نشانگر جایگاه ویژه و اهمیت فوق العاده عمر بویژه اوقات فراغت افراد خواهد بود. لذا پیام آموزه های دینی از جمله قرآن این است که فَاِذا فَرَغتَ فَانصَب وَاِلی رَبِّکَ فَارغَب (دو آیه آخرسوره انشراح ) یعنی برای اوقات فراغت، تلاش نمائید و برای این وقت خالی خود برنامه بریزید. آنهم تلاش به سوی ارزشهای دینی و الهی، براین مبنی تکلیف ما متولیان فرهنگی در طول سال خصوصا در سه ماه تابستان روشن و بسیار سخت و دشوار است که هم برای خود و هم برای خانواده بزرگ مرکز تحقیقات و آموزش برنامه های متنوع و با اجرای مناسب و جذاب نقش خود را ایفا نمائیم.
در این راستا ما سه برنامه را در دست اقدام داریم. ۱)- اجرای ترم اول دوره حضوری تفسیر جزء چهارم قرآن، که بعد از نماز عصر دایر است و در نهایت بعد از آزمون گواهی هم صادر خواهیم نمود. ۲)- شرکت همکاران و همسر و فرزندان آنان در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ و اذان به همراه تفسیرنمونه جلد هفدهم. ۳)- اجرای کلاس روخوانی و روان خوانی و مفاهیم قرآن برای همکاران و فرزندان آنان در اوقات فراغت تابستانی.
در خاتمه مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز ضمن تشکر از تعامل همه اعضاء محترم در فعالیتهای فرهنگی، همه را به همراهی هر چه بیشتر در اجرای خوب برنامه ها دعوت نمود.
در ادامه دکتر حسینی ضمن سلام و خوش آمد گویی به حاضران در سخنانی ضمن استقبال از برنامه های ارایه شده قدردانی نمود و در این راستا تاکید نمودند همانطور که پیشتر از شورا خواسته شده بود شایسته است تمامی برنامه هایی که در تقویم درج شده و قابل پیش بینی است حتما با برنامه ریزی و طراحی در ابتدای هر سال ارایه شده تا در زمان خود به راحتی و با منابع و برنامه های مشخص به اجرا در آید ایشان همچنین در خصوص دوره های فرهنگی ویژه خانواده ها و همکاران، طرح های اوقات فراغت، دوره تفسیر قران همکاران دیدگاه ها و پیشنهادات خود را ارایه نمودند.
در ادامه جلسه سایر حاضران در این برنامه نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف و محور جلسه و پیشنهادات طرح شده ارایه نمودند.
در پایان دکتر حسینی رییس مرکز ضمن قدردانی بابت برنامه های متنوع فرهنگی انجام شده با اشاره به موارد مطرح شده نقطه نظرات و رهنمودهای خود را ارایه دادند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.