برگزاری روز مزرعه ارزن علوفه ای و کنجد در شهرستان گمیشان استان گلستان

کارگاه معرفی لاین­ های جدید ارزن مرواریدی و معرفی رقم جدید کنجد در روز مزرعه ارزن علوفه ای و کنجد در شهرستان گمیشان به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور ۵۰ نفر از کشاورزان پیشرو و کارشناسان سراسر استان انجام شد دکتر علیرضا صابری عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی این مرکز در تبین اهداف کارگاه گفت: در تولید محصولات زراعی کوتاهی دوره رویش یک عامل مهم محسوب می شود لذا داشتن گیاهانی که پتانسیل تولید مطلوبی را در شرایط مذکور دارند می تواند به عنوان یک عامل یاری دهنده در تامین غذا مطرح باشد. تعیین تناوب و الگوی صحیح کشت به منظور استفاده بهینه از عوامل محیطی با کاشت محصولات کم توقع در راستای افزایش راندمان مصرف آب است. در این کارگاه در یک گفتگوی دو سویه اهمیت و خصوصیات ارزن مرواریدی تشریح گردید و به سئولات و ابهامات مدعوین در خصوص عملیات کاشت، داشت و برداشت ارزن ها بخصوص ارزن مرواریدی پاسخ داده شد و در ادمه لاین های KPM1 و KPM4 از لاین های جدید ارزن مرواریدی معرفی شدند.
در ادامه دکتر محسن باقری عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی این مرکز با توجه حساسیت شدید کنجد رقم اولتان به بیماری ها، لاین جدید ۱۰۹۲ را به کشاورزان معرفی کردند که مقاومت خوبی به بیماری ها دارد و در این کارگاه در یک گفتگوی دو سویه اهمیت و خصوصیات لاین جدید ۱۰۹۲ کنجد تشریح گردید و به سوالات و ابهامات مدعوین در خصوص عملیات کاشت، داشت و برداشت کنجد پاسخ داده شد.

dsc64657

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.