بازدید متخصصان فائو از مزارع مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

متخصصان سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (FAO) از مزارع پژوهشی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان وابسته مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور دکتر Eric A. Kueneman و محقق CGIAR اهل آمریکا و همراهی دکتر محمد اسماعیل اسدی محقق این مرکز انجام شد با توضیحات پژوهشگران حاضر در ایستگاه، از نزدیک در جریان روند طرح های این مرکز قرار گرفتند.
در ادامه حضور این گروه در استان همچنین از برخی از مزارع استان و دستگاه کارنده بی خاک ورز شیلان و مزرعه سویای کشاورزی حفاظتی در روستای چهارده شهرستان کردکوی استان گلستان بازدید کردند.
در ادامه این برنامه جلسه ای با حضور این گروه که از کشورهای ایالات متحده و برزیل هستند با کارشناسان سازمان و محققان مرکز در محل سالن قدس در خصوص انتقال دانش نوین در تولید سویا و بررسی مسایل و مشکلات این محصول سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان بحث و گفتگو شد.
لازم به ذکر است سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های بین‌المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد. سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد.
این سازمان از مرکز فائو و از طریق شبکه جهانی بالغ بر حدود نود اداره برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تأمین غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند. هدف این سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است. مبارزه با سوءتغذیه با ارائه اطلاعات لازم به کشورهای مختلف؛ از دیگر اهداف فائو است که بازدهی کشاورزی و سطح تغذیه در جهان را افزایش داده است. مقر این سازمان واقع در شهر رم در کشور ایتالیا است.

photo_2016-09-19_08-56-43

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.