حضور شایسته مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی

دستاوردهای علمی پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی مورد بازدید و استقبال مدیران کشوری و استانی، شرکت کنندگان و سایر گروه های بازدید کننده قرارگرفت.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این نمایشگاه که با حضور ۶۷ شرکت داخلی و خارجی و همچنین حضور صنایع ۱۴ استان کشور و با شعار توسعه مکانیزاسیون ضامن تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی شکل گرفته با حضور دکتر عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی و دکتر سید علی حسینی رییس این مرکز، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونان ایشان، مهندس حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونان ایشان، دکتر حسینی فرماندار گرگان و تنی چند از مسولان استانی در محل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان گلستان آغاز به کار کرد.
دکتر مهاجر در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه یک قدم اساسی در راهبردهای کشاورزی و صنعت نقش بسیار مهمی دارد و تاثیر بسزایی در راستای توسعه مکانیزاسیون استان دارد.
وی افزود: در سه سال گذشته ۳۵۰۰ دستگاه تراکتور جدید و ۱۸۰۰ دستگاه کارنده و بیش از ۲۰۰ دستگاه کمباین جدید به ناوگان کشاورزی استان اضافه شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: به دلیل وجود چنین ناوگانی در استان امسال توانستیم در مدت ۴۵ روز ۱۸۰۰۰۰۰ تن غلات را با کاهش میزان ضایعات برداشت نماییم و میکوشیم تا شرایط اقلیمی را با مکانیزاسیون هماهنگ نماییم و در این راستا باید از علم و تکنولوژی روز استفاده کنیم.
دکتر مهاجر گفت: ضریب مکانیزاسیون در سال ۹۲ به میزان ۱.۲ بوده که الان به ۱.۴ رسیده است و در بخش کارنده ها و خاکورزی و همچنین در بخش مکانیزاسیون برای خرید دستگاه های جدید، ۲۰۰ میلیارد تومان در ۳ سال گذشته سرمایه گذاری شده است.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد که در سال جاری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون استان در نظر گرفته شده است
مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز در این آیین گفت: استان گلستان از جمله استانهایی است که ظرفیتهای بالایی در حوزه کشاورزی ، تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی دارد ، و از این حیث این نمایشگاه برای استان بسیار حائز اهیمت است .
قوانلو افزود : از اینرو با هماهنگی های صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان ، دو هیات تجاری از کشورهای اتریش و عراق با هدف بازدید از این نمایشگاه و بحث و تبادل نظر پیرامون توسعه روابط تجاری وارد استان شده اند ، که با توجه به اهیمت حضور این هیاتها بویژه هیات عراقی که این کشور بعنوان اولین بازار هدف صادراتی استان مقصد بالغ بر ۵۶ درصد صادرات استان در سال گذشته بوده است ، از غرفه داران محترم تقاضا داریم از این فرصت به نحو مطلوب بهره برداری نمایند .
وی ادامه داد : کشور اتریش نیز در زمینه ماشین آلات و ادوات کشاورزی در بسیاری از موارد در دنیا حرف اول را می زند ، لذا حضور سفیر و رایزن اقتصادی و رئیس بخش کشاورزی این کشور در استان فرصت بسیار مغتنمی برای فعالان حوزه کشاورزی و تولیدکنندگان ادوات این بخش می باشد .
مهرداد یزدی مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان گلستان نیز ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین این نمایشگاه ، گفت : میهمانانی از کشورهای اتریش ، هندوستان ، روسیه ، قزاقستان و عراق از این نمایشگاه بازدید بعمل می آورند.
یزدی افزود : در این دوره از نمایشگاه ۶۷ شرکت در فضایی به مساحت ۶۰۰۰ هزار متر مربع و از ۱۴ استان گلستان، اصفهان ،خراسان رضوی ،تهران، قزوین ،مازندران ،البرز ، همدان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، قم ، کردستان ، فارس و کرمان در زمینه فعالیت ،ماشینها و ادوات با الگو و تکنولوژی نوین مکانیزاسیون طراحی شده ، ماشین های کشت مستقیم (کشاورزی حفاظتی) ماشینهای بر داشت (کمباین و تراکتور) کشنده ها و دنباله بندها تجهیزات تسطیح اراضی ، سیستم های آبیاری لوله و اتصالات ، نهاده ها شامل بذر کود سم و نهال ، انواع کود پاش ها و سم پاشها و علف کشهای ارگانیک. ماشین آلات راهسازی ، لوازم و اتصالات و تجهیزات آبیاری ، تولید لوله های UPVC ، دستگاه بوجاری غلات و حبوبات وانواع بالابر، تولید و عرضه انواع کودهای آلی، بصورت مستقیم و یا نماینده انحصاری شرکتها از کشورهای ایتالیا ، ترکیه ، هلند، سوئد ، اسلونی ، چک ، چین و اسپانیا محصولات خود را ارائه و در معرض دید عموم قرار می دهند .
وی افزود : در عصر دومین روز برگزاری نمایشگاه مذکور نیز ، شرکت نمایشگاههای بین المللی استان گلستان با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان و اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان میز مذاکرات تجاری رو در رو جهت ایجاد برقراری و همکاریهای تجاری و عقد قرار داد های فی مابین شرکتهای داخلی با هیئت تجاری میهمان از کشور عراق در محل سالن نمایشگاه بین المللی استان گلستان برگزار میگردد که این اقدام در راستای دسترسی واحدهای تولیدی به بازارهای هدف انجام گرفته که میتواند یکی از ثمرات مثبت این نمایشگاه باشد.
گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی،ادوات،تجهیزات، صنایع وابسته و نهاده های کشاورزی از ششم تا نهم مهرماه  سالجاری در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان از ساعت ۱۵ الی ۲۱ آماده بازدید علاقمندان این صنعت می باشد.

dsc78755

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.