مدیرکل آموزش وپرورش گلستان در همایش توسعه آموزش های فنی و مهارتی در حوزه ی کشاورزی بر جذب دانش آموزان در هنرستان ها ی کاردانش و فنی و حرفه ای تاکید کرد

محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش وپرورش گلستان در همایش توسعه آموزش های فنی و مهارتی در حوزه ی کشاورزی،خطاب به مدیران هنرستان های استان بر لزوم تقویت هنرستان ها تاکید و آن را زمینه ساز توسعه اقتصاد کشور عنوان نمود.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این همایش گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی و رسمی تعلیم و تربیت کشور، تلاش می کند بر اساس اسناد بالادستی، پاسخ نیازهای جامعه را در همه ابعاد بدهد از همین رو، برای افزایش بهره وری به ویژه در حیطه تربیت نیروی انسانی کارآمد، تلاش می کند با جذب و تربیت دانش آموزان در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای ، بیکاری در جامعه را مدیریت نموده و بچه هارا برای اخذ مشاغل متناسب با استعداد و علاقه تربیت نماید.
وطنی گفت: آموزش وپرورش در تلاش است در هدفی متعالی و بلند، با آموزش مهارت های زندگی، فنی و یادگیری به هنرآموزان خود، آن ها به مراتبی از حیات طیبه دست یابندو در اهداف ثانوی، شناسایی بر اساس استعداد و آموزش دانش آموزان برای بازار کار نیاز به بسترهایی از جمله حمایت دستگاه ها و و رسانه ها در تغییر نگاه حاکم بر جامعه در خصوص مشاغل را می طلبد.در حقیقت آموزش وپرورش سفارش گیرنده برای تربیت نیروی انسانی است و هدایت تحصیلی و شناسایی بازار کار به عهده کارگروه اشتغال و دستگاه های مرتبط همچون سازمان مدیریت است و مدیران مدارس می توانند با تعامل با این دستگاه ها در این زمینه اقدام نمایند.
مدیرکل آموزش وپرورش گلستان اذعان داشت: مشکل امروز هنرستان ها،تجهیزات نیست و نباید منابع را صرف تجهیزات در هنرستان ها نمود چرا که، آموزش باید بر اساس نیاز جامعه بومی و منطقه ای باشد و مدت آموزش باید برای یک یا دو دوره تعیین شود تا تربیت نیروی انسانی برای شغل تعریف شده اشباع نشود.از آنجا که انتقال نیروی انسانی و تجهیزات هنرستان ها به دیگر شهرستان مقدور نیست، لذا می طلبد آموزش در دوره ای یک الی دو ساله تدوین شود و از ظرفیت های موجود در شهرستان برای آموزش استفاده شود.
وطنی گفت:برای خروج از بن بست بیکاری، نیاز به تحول در نگاه خانواده ها است، مشکل اساسی امروز در تربیت نیروی انسانی، فرهنگ اشتباه و حاکم بر جامعه، مبنی بر علاقه به مشاغل به اصطلاح« پشت میز نشینی» برای فرزندان بوده و نتیجه ای جز مواجه شدن با خیل عظیم تحصیل کرده های بیکار نیست.
وی خطاب به مدیران هنرستان ها از آنان به عنوان راهبران آموزشی یاد نمود و اذعان داشت: باید فرهنگ و نگاه جامعه اطلاح شود تا آنچه را که تربیت می کنیم، متناسب با نیاز جامعه در راستای خودکفایی علمی و مهارتی باشد. مدیران هنرستان ها می توانند با تعامل ایجاد شده با مدیران مدارس در متوسطه اول و اولیاء دانش آموزان بخصوص در پایه ی نهم ، نگاه ها را اطلاح نمایند.
وی به ظرفیت رسانه ها اشاره نمود و اذعان داشت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رسالت های مهم اصحاب رسانه در راستای تقویت بنیه علمی و مهارتی کشور بوده و ضروری است رسانه ها در کنار آموزش و پرورش برای تقویت هنرستان ها و تحقق اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی قرار بگیرند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.