بازدید گروه تحقیقات مرتع بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از رویشگاه جام زرین گلستان

گروه تحقیقات مرتع بخش بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از رویشگاه جام زرین گلستان بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه رویشگاه جام زرین گلستان توسط گروه تحقیقات مرتع این مرکز: دکتر سید علی حسینی رییس مرکز، دکتر سید علی حسینی عضو هیات علمی و مهندس ناصری پژوهشگر بخش در منطقه مراوه تپه مورد بازدید قرار گرفت. در این بازدید به جنبه تفرجی و گردشکری این گونه در این منطقه تاکید شد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به حفظ و توسعه این گونه زیبا شد.
جنس گیاه جام زرین متعلق به خانواده Amaryllidaceae است و سه گونه در ایران دارد که دو گونه آن بنام‌های جام زرین پاییزه و جام زرین گلستان در استان گلستان رویش دارند.
گونه جام زرین گلستان با نام علمی Sternbergia fischeriana (Herb.) M. Roem. بومی ایران، ترکیه و عراق است و در استان های گیلان، مازندران و گلستان می روید. در استان گلستان در پارک ملی گلستان و منطقه مراوه‌تپه رویش دارد. این گونه حدود ۱۵ سانتی‌متر ارتفاع دارد و جهت شیب آفتاب‌گیر را می پسندد.
گلهای زیبای آن که به رنگ زرد است از اوایل آبان الی بهمن ماه گل می دهد. این گونه در زمانی که اغلب گیاهان گل ندارند دارای گل های زیبای زرد زنگوله ای است که از این لحاظ گیاه منحصر به فردی است و برای ایجاد منطقه تفرج و گردشکری بسیار مناسب و مفید است.

dsc64625

dsc64658

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.