حضور فعال پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۵ استان

همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در برنامه آیین افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری سال ۹۵ با شعار « پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی؛ فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی » استان حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این برنامه با حضور معاونان استاندار گلستان، پژوهشگران، اساتید، کارشناسان، مدیران و مسولان دستگاه های اجرایی، دانشگاهی و مراکز و موسسات تحقیقاتی استانی در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان برگزار شد و جمعی از همکاران از جمله دکتر سیدعلی حسینی رییس مرکز، دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان ، دکتر ابولفضل فرجی معاون پژوهش و فناوری و گروهی از اعضای هیات علمی و پژوهشگران این مرکز و شورای روابط عمومی تات استان نیز در این آیین حضور یافتند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه کارگروه پژوهش در استان گلستان اقدامات پژوهشی و زیربنایی را پیگیری می‎کند، گفت: باید بیندیشیم پژوهشی که می‎خواهیم ارائه دهیم چگونه تجاری‎سازی می شود.
محمود ربیعی با بیان اینکه یکی از راه‎های دستیابی به سرمایه‎گذاری پژوهش است، گفت: نیاز است که این مهم به عنوان یکی از دستورات کارگروه پژوهش به آن توجه شود.
وی خاطر نشان کرد: بحث افزایش تقاضامندی جامعه به مقوله پژوهش و فعالیتهای فناورانه باید از سوی محققان و مسئولان نهادینه بشود.
دبیرکل استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان در ادامه گفت: بحث تجاری سازی و کسب درآمد از ایده های پژوهشی مهمترین هدف برگزاری هفته پژوهش است.
دکتر علی نجفی نژاد افزود: سند آمایش توسعه استان گلستان در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم سند امایش علم و فناوری استان هم ذیل این سند تدوین شود.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطر نشان کرد: در این سند اولویت های تحقیقاتی استان تدوین می شود و پژوهشگران براساس آن فعالیت های خود را انجام می دهند.
وی اظهار کرد: شعار “پژوهش تقاضا محور، تجاری سازی و فناوری زیر بنای اقتصاد مقاومتی” امسال برای هفته پژوهش در نظر گرفته شده و این شعار حاکی از اهمیت و ارزش تحقیقاتی در دستیابی به اقتصاد مقاومتی دارد.
وی ادامه داد: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری دانش بنیان بودن اقتصاد است که به مسئولیت دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی و رشد و فعالیت پژوهشگران در این زمینه بر می‎گردد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.