حضور همکاران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در همایش ملی تجارت الکترونیک در دوران پساتحریم

نخستین همایش ملی تجارت الکترونیک در دوران پساتحریم در گرگان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این همایش روز پنجشنبه ۲ دی ماه ۹۵ در تالار استاد مطهری دانشگاه علوم کشاورزی گرگان انجام شد مهندس حسینقلی قوانلو رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان در افتتاحبه این برنامه اظهار داشت: در جهان برای امنیت تجارت الکترونیک و معاملات در این بخش هزینه می شود و در کشور ما نیز برای تحقق تجارت الکترونیکی باید بستر آن که امنیت است، تامین باشد.
وی همچنین با بیان اینکه توانستیم به خوبی در زمینه تجارت الکترونیک وارد شویم که نمونه آن استفاده گسترده از کارت های الکترونیکی بانک ها است که امروز بیشتر مردم معاملات خود را با آن انجام می دهند، ادامه داد: اگر حوزه تجارت الکترونیکی و خرید و فروش با کارت های بانکی نبود، مشکلات عدیده اقتصادی در بخش های مختلف و با توجه به حجم بالای جابجائی پول بویژه در بانک ها پیش می آمد.
قوانلو گفت: زمانی که می خواستیم وارد دنیای تجارت الکترونیک شویم، مشکلاتی از سوی دشمن برای کشور ایجاد شد و کارشکنی هائی صورت گرفت، اما متخصصان داخلی توانستند با استفاده از دانش بومی وارد این عرصه شده و موفقیت هایی کسب کنند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: متاسفانه امروز هزینه تامین امنیت شبکه تجارت الکترونیکی بالا است، بطوری که رقم بالایی از درآمدها صرف حل مشکلات این بخش می شود، اما در آینده با چاره اندیشی ها ، این هزینه ها خود به سودآوری خواهد رسید.
وی هدف از برگزاری این همایش را فراهم کردن بستر مناسب برای حضور شرکت‌های دارای نماد الکترونیکی در حوزه تجارت دانست و یادآور شد: حس اعتماد برای بهره گرفتن از خدمات الکترونیکی و تشویق جوانان به حضور در فضای تجارت الکترونیکی و ایجاد اشتغال از اهداف همایش تجارت الکترونیکی در دوران پسا تحرم است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه گلستان از لحاظ تعداد فروشگاه نماد الکترونیکی از استانهای برتر در کشور است، اظهار امیدواری کرد که با رفع شدن مشکلات مانند سایر کشورها در قالب تجارت الکترونیکی امکان سفارش کالا ازمنزل و دریافت آن در منزل فراهم شود.
به گفته وی؛ با برداشته شدن تحریم ها و پیشرفت در اجرایی شدن برجام این برنامه ریزی ها تحقق خواهد یافت.
مدیر کل پست گلستان گفت: سه سال قبل اتحادیه جهانی پست که ۱۵۲۲ کشور عضو دارد، اجرای خدمات الکترونیک را به پست واگذار کرد و برهمین اساس شرکت ملی پست ایران ساختار خدمات الکترونیکی را ابلاغ و اجرائی نمود.
مهرداد جلالی با اشاره به نقش پست در حوزه راه اندازی و فعالیت مراکز ICT روستائی (خدمات ارتباطی و فناوری) و دفاتر خدمات پستی درون شهری، یادآور شد: پست حلقه بین مردم و دنیای الکترونیک است.
وی ادامه داد: خدمات پست در حوزه دنیای الکترونیک از منظر اقتصادی دارای اهمیت است، بطوری که هزینه ارتباط مردم را در سطح داخلی و بین المللی کاهش می دهد.
مدیر کل پست گلستان همچنین افزود: در ۲ سال گذشته رتبه استان به لحاظ خدمات پستی در حوزه الکترونیکی ۲۷ در بین ۳۱ استان بود و اینک سوم است.
شایان ذکر است از ۱۸۰ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش یکروزه ۳۳مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.