مشارکت فعال پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در کارگاه آموزشی معرفی سامانه جدید آبیاری بارانی

دکتر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر بخش های تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در برگزاری اولین کارگاه آموزشی معرفی سامانه جدید آبیاری بارانی با استفاده از بوم مه پاش در استان در روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۹۶ مشارکت فعال داشت.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این کارگاه آموزشی در شهرستان آق قلا برای معرفی سیستم جدید آبیاری تحت فشار قرقره ای با پاشنده بوم برگزار شد. این کارگاه از طرف شرکت تجهیز آب کاوه برای معرفی سیستم آبیاری تحت فشار قرقره ای با پاشنده بوم ساخت شرکت RM کشور ایتالیا بود و دکتر اسدی پژوهشگر با تجربه و مرتبط با ارتقای کارآیی مصرف آب در نقش این سیستمها در افزایش بهره وری مصرف آب سخنانی ایراد نمود.
کلاس در دوبخش: تئوری در سالن آلتین صحرای آق قلا و عملی که نشان دادن کار دستگاه بود در مزرعه ای در روستای آق دگیش آق قلا برگزار شد . کارشناس فنی شرکت تولید کننده این دستگاه جدید آقای جیان پائولو مارکیتینی از شرکت RM کشور ایتالیا بود که توضیحات لازم جهت راه اندازی و نگهداری دستگاه را به کشاورزان و کارشناسان می داد. در این کارگاه یک روزه بیش از ۱۷۰ نفر از کشاورزان و کارشناسان کشاورزی استان گلستان و استان آذربایجان غربی به ویژه کشاورزان آق قلا حضور داشتند و بسیار مورد توجه قرار گرفت. دلیل آنهم کارآیی بسیار بالای این دستگاه در حفظ و صرفه جویی آب در بخش کشاورزی بود.
در این آیین دکتر اسدی در معرفی و لزوم استفاده از چنین سامانه هایی در بخش آبیاری استان به ویژه برای زراعتهای تابستانه سخنان خود را ارایه نمود. از خصوصیات این دستگاه ها اینست که طول سازه از ۱۴ تا ۵۰ متر متغیر بوده و شعاع آبیاری می تواند بین ۲۰ الی ۶۰ متر متغیر باشد. فشار کاری بسیار پایین بین نیم تا یک بار بوده که باعث بهینه سازی در مصرف انرژی می شود. حمل و نقل آن بسیار ساده می باشد. سازه فولادی بسیار مقاوم با روکش گالوانیزه گرم و نازلهای سایز بندی برنجی ضد چکه می باشد. این بوم قابلیت اتصال به انواع سیستم های قرقره ای آبیاری را دارد. این سیستم قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای را دارد و دارای یکنواختی بسیار بالا و کامل در پخش آب است و همچنین دارای قطع کن خودکار جریان آب می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.