سخنرانی پژوهشگر ارشد بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در هشتمین همایش نقش مکانیزاسیون در توسعه کشاورزی پایدار در گلستان

دکتر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر ارشد بخش های تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در هشتمین همایش نقش مکانیزاسیون در توسعه کشاورزی پایدار در گلستان، سخنرانی خود را ارایه داد.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این همایش که در تاریخ ۱۳ مهر ماه برگزار شد دکتر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر ارشد این مرکز سخنرانی خود را تحت عنوان دستاوردهای و فناوریهای نوین جهان در زمینه مکانیزاسیون را برای حاضرین ارایه داد.
این همایش با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در محل دایمی نمایشگاههای گرگان برگزار شد.گفتنی است، این همایش یکی از برنامه های جانبی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین ها و ادوات کشاورزی در گلستان بود.
دکتر اسدی گفت تمامی تلاشهای ما محققین، اساتید، کارشناسان و مسئولین باید خدمت به کشاورزان باشد چرا که آنان تولیدکنندگان مواد غذایی روزانه ما هستند و بیشترین زحمت و زنج را متحمل می شوند تا ما بتوانیم غذای روزانه خود را که سه وعده است بدست آوریم و به سهولت مصرف کنیم ولی متاسفانه در هیج سالنی از سالنها و اتاقهای مراکز خدمات و سازمانهای کشاورزی عکسی از کشاورزان به چشم نمیخورد. کارشناسان و محققین و مسئولین باید با تفکر نخست کشاورز (Farmers First) به مزرعه کشاورزان بروند و از مشکلات آنان در راه تولید محصولات کشاورزی آگاه شوند و باید کمک حال آنان باشند و دوشادوش آنان به ترویج آخرین یافته های علمی در عمل و نه در حرف بپردازند. در ادامه دکتر اسدی به تشریح فن آوری سامانه آبیاری قطره ای متحرک و غلتک موجی برای کشت در اراضی با نباتات پوششی به صورت حفاظتی و بدون مدفون کردن بقایا در خاک پرداخت و افزود اکنون طبق آخرین آمار سال ۲۰۱۷ اراضی زیر کشت حفاظتی در دنیا به ۱۸۰ میلیون هکتار رسیده است که داده های اراضی کشت حفاظتی کشور عزیزمان ایران نیز با رایزنی های صورت گرفته توسط ما با فائو در این آمار ذکر شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.