بررسی مسائل و مشکلات طرح های کارآفرینی در جلسه شورای آموزشی مرکز گلستان

با حضور دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز، دکتر علیرضا کیانی معاون پژوهشی و دکترمحمد علی دکتر آقاجانی معاون آموزشی مرکز جلسه شورای آموزشی واحد آموزشی شهید روحانی‌فرد کردکوی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ چهار‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۶ برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمد علی آقاجانی معاون آموزشی مرکز در این خصوص گفت: در ابتدای این جلسه، مهندس خدری مدیر واحد آموزشی، ضمن خیر مقدم گویی مطالبی را در خصوص فعالیت‌های آموزش از جمله برگزاری مرحله‌ی دوم دوره ملی کلزا و همچنین برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان اشاره نمود. در این جلسه که مدیران گروه های آموزشی حضور داشتند، مهندس تازیکه، مسئول کارآفرینی مرکز، به تشریح فعالیت‌های این حوزه پرداخت. ایشان به برنامه‌های مرکز کارآفرینی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی اشاره نمود و گفت: خوشبختانه با شکل‌گیری این مرکز در ستاد موسسه، فعالیت دفتر کارآفرینی در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی نیز آغاز گردید که در سال گدشته طرح کارآفرینی «گل مغربی» مورد تصویب قرار گرفت. در آذرماه سال جاری با تخصیص اعتبار مربوطه، این پروژه در زمینی به مساحت ۱ هکتار اجرا گردید.
مهندس تازیکه در ادامه به برنامه‌های مرکز برای سال ۹۷ اشاره و گفت: برای سال جدید علاوه بر طرح‌های کارافرینی، برنامه‌های آموزشی و ترویجی نیز اضافه گردید که طی جدول زمان‌بندی با هماهنگی موسسه علمی کاربردی و دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا خواهد شد. تازیکه همچنین به راه‌اندازی سامانه نرم افزار اطلاعات کارآفرینان (ناک) توسط مرکز کارآفرینی موسسه اشاره و بیان داشت که در این نرم‌افزار تمامی اطلاعات کارآفرینان مرکز ثبت می‌گردد.
در ادامه، دکتر فرجی رئیس مرکز، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های همکاران واحد کردکوی، توجه به آموزش را از اولویت‌های اصلی مرکز دانسته و خاطر‌نشان ساخت خوشبختانه در بخش آموزش مرکز، علی الخصوص واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی، ظرفیت بسیار خوبی چه از نظر نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات وجود دارد که بایستی از این پتانسیل به نحو مطلوب‌تری استفاده نمائیم.
ایشان در ادامه به آموزش‌های مهارتی علمی کاربردی اشاره و گفتند: با توجه به سیاست‌های موسسه و دانشگاه جامع بایستی تلاش کنیم که دانشجویان در کنار یادگیری مبانی تئوری، مهارت‌های لازم در رشته خود را فراگرفته و بتوانند برای خودشان شغل ایجاد نمایند. ایشان اجرای طرح‌های کارآفرینی را تکمیل‌کننده‌ی نظام مهارتی بیان داشته که دانشجویان در این فرایند، در کنار اساتید، اعتماد به نفس آنها بالا می‌رود. فرجی در ادامه به استفاده از ظرفیت مرکز رشد اشاره نمود و خاطر‌نشان ساخت با همکاری و همفکری یکدیگر می‌توانیم برنامه‌های خوبی در زمینه‌ی کارافرینی دانشجویان داشته باشیم. وی در پایان قول مساعد جهت همکاری بهتر در اجرای پروژه‌های کارآفرینی را دادند.
در پایان این نشست، اعضای جلسه از مزرعه‌ی «گل مغربی» واحد بازدید نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.