افتخار برگزیده شدن پژوهشگر آبیاری و زهکشی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به عنوان محقق برتر بخش آب کشاورزی کشور

دکتر محمد اسماعیل اسدی محقق مروج پیشکسوت آبیاری و عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در رویداد پنجمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی، به عنوان محقق برتر بخش آب کشاورزی کشور برگزیده، معرفی و تجلیل شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، پنجمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران روز چهارشنبه دوم تیر ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه بیرجند واقع در استان خراسان جنوبی با حضور مهندس عباس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به ‌صورت مجازی گشایش یافت و تا روز پنجشنبه ۳ تیر ادامه داشت. ۱۲۵ مقاله در چهار محور “منابع آب و بحران”، “آب و کشاورزی”، “آب، مدیریت و توسعه” و “آب، اقتصاد و جامعه” به دبیرخانه کنگره ارسال شد که ۱۱۳ مقاله به صورت پوستر و چهار مقاله به صورت سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفت و ارایه گردید.

نشست انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی (فرصت‌ها و چالش‌ها)، نشست خشکسالی و تغییر اقلیم و پیامدهای آن بر توسعه شرق کشور و نشست بررسی وضعیت منابع آب استان خراسان جنوبی (چالش‌ها و راهکارها) از برنامه‌های این کنگره ۲ روزه بود.

در روز پایانی کنگره از ده نفر محققان، مهندسان و کشاورزان برتر کشور که در زمینه توسعه سامانه های کم آب بر و همچنین آبیاری های صرفه جو کارهای ارزنده ای در کشور انجام داده اند تجلیل به عمل آمد.

دکنر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر بین المللی و برجسته این مرکز گلستان نیز به عنوان یکی از برگزیدگان کشوری در این کنگره به همگان معرفی گردید.

برخی از خلاصه فعالیت های ایشان که به عنوان برجسته در این آیین معرفی شد: پژوهشگر و مروج سامانه های پایدار و سازگار با محیط زیست کشاورزی حفاظتی، پژوهشگر و مروج سامانه های نوین کم آب بر کشت روی بسترهای بلند، تالیف بیش از ده جلد کتاب فارسی و انگلیسی در زمینه مدیریت بهینه مصرف اب و سامانه های کشاورزی پایدار و …

روابط عمومی مرکز همراه با شادباش این مهم به ایشان و آرزوی توفیق روز افزون، امیدوار است همچون همیشه از راهنمایی ها و همکاری های ایشان بهره مند باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.