بازدید پروفسور برنارد شفر و هیات همراه کشور آلمان از طرح کشاورزی حفاظتی کشاورز گلستانی

پروفسور برنارد شفر استاد زراعت دانشگاه علوم کاربردی کشور آلمان و هیات همراه از کشور آلمان از مزرعه کشت گندم به طریقه کشاورزی حفاظتی تحت نظارت دکتر محمد اسماعیل اسدی محقق مروج ملی و پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ ۲۱/۱۲/۹۶ بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این بازدید که دکتر ربانی نسب و کشاورزان حضور داشتند دکتر اسدی اظهار داشت: این مزرعه متعلق به آقای محمد علی بهرامی کشاورز ۴۴ ساله اهل روستای بالاجاده شهرستان کردکوی می باشد که بر روی بقایای سویا مبادرت به کشت گندم نموده است.
دکتر اسدی در ادامه افزود: امسال برای سال دوم است که این مزرعه با حفظ بقایا به صورت حفاظتی و با استفاده از کارنده کشت مستقیم آسکه ۲۲۰۰ تولید داخل کشور کشت می شود. کشت قبل از گندم نیز سویا بوده است. دکتر اسدی در انتها افزود: هدف غایی وزارت جهاد کشاورزی از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی این است که یافته های تحقیقاتی پژوهشگران کشاورزی فقط به ایستگاه های تحقیقاتی محدود نشده و یافته های موثر آنان باید در مزارع کشاورزان که در خط مقدم تولیدات مواد غذایی هستند اثرگذار باشد و مزرعه آقای بهرامی نمودی از این خروجی یافته های تحقیقاتی می باشد که موجب ترویج شیوه های کشاورزی حفاظتی در بین کشاورزان منطقه شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.