برگزاری روز مزرعه باقلا در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان

روز مزرعه باقلا در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور فعال محققین، کارشناسان و کشاورزان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این بازدید ابتدا دکتر فیض بخش ضمن خوشامدگویی، به اهمیت برگزاری روز مزرعه اشاره نمودند. سپس مهندس ساوری نژاد در مورد اهمیت کنترل علف های هرز و روش های کنترل علف های هرز مطالبی را بیان نمودند. همچنین در این بازدید مهندس مریم غزائی یان در مورد اهمیت تغذیه و استفاده از عناصر غذایی و زمان مصرف آن در باقلا توضیحاتی را ارایه نمودند.
در آخرین ارایه دکتر فاطمه شیخ محقق کشوری باقلاجدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه اصلاح باقلا را تشریح نمود و گفت: که پس از سی و دوسال، در سال جاری سه رقم جدید باقلا معرفی گردید و در سال آینده نیز ارقام با خصوصیات مختلف به کشاورزان معرفی خواهد شد.
وی بیان داشت که این ارقام از سال آینده وارد چرخه تولید خواهند شد و در سال جاری در سطوح تکثیری کشت شده است. در این بازدید کارشناسان و کشاورزان از ارقام و لاین­های دردست معرفی بازدید نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.