حضور همکار مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در کارگاه آموزشی فرهنگ سازی شغلی

نخستین نشست هم اندیشی کارشناسان آموزش و پژوهش مراکز آموزش علمی کاربردی استان گلستان در محل ستاد دانشگاه برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این نشست دکتر انوری فر کارشناس پژوهشی دانشگاه ضمن خیر مقدم گویی مطالبی را در خصوص اهمیت اشتغال و کارآفرینی بیان نمودند. وی در ادامه خاطر نشان ساخت بایستی از دوران کودکی و دانش آموزی به مباحث اشتغال توجه شود و در مقاطع تحصیلی مختلف آموزش های لازم در این حوزه ارائه گردد.
در ادامه کارگاه فرهنگ سازی شغلی با تدریس دکتر چراغعلی عضو هیات علمی دانشگاه گلستان برگزار گردید. وی خاطر نشان ساخت در کشورهای پیشرفته از بین فارغ التحصیلان دوره متوسطه ۲۵ درصد وارد دانشگاه می شود و الباقی(۷۵ درصد) دوره های مهارتی، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای را یاد می گیرند ولی در ایران بالای ۹۰ درصد دانش آموزان از طریق کنکور وارد دانشگاه ها می شوند.
وی در ادامه مهمترین عوامل انتخاب شغل را شخصیت، هوش، استعداد و انگیزه بیان نمود.در ادامه پرسش نامه های تعیین شخصیت شغلی در بین حاضران توزیع گردید و به صورت کارگاهی افراد حاضر در جلسه شخصیت شغلی آنها مشخص گردید.خاطر نشان می سازد در این کارگاه مهندس نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز حضور داشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.