برگزاری کارگاه آموزشی انتقال دانش فنی سویا در گرگان

با حضور محققان اعزامی به کشور برزیل (دکتر جهانفر دانشیان،دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و دکتر براری) و با حضور بیش از یکصد نفر از مدیران، کارشناسان ستادی و شهرستان های تابعه، شرکت های تولید بذر سویا و همچنین پیمانکاران منتخب تولید کننده بذر و همکاران اعزامی از دفتر طرح دانه های روغنی (مهندس امامی و مهندس برزگر) و کارشناسان استان مازندران در سالن اجتماعات اتحادیه تعاون روستایی شهرستان گرگان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این کارگاه ابتدا مهندس عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان ضمن خوشامد گویی نکات مهم و فنی در خصوص اهمیت سویا عنوان نمودند.
در ادامه محققان اعزامی در خصوص چگونگی توسعه زراعت سویا در برزیل و شرایط آب و هوایی آن، شیوه مبارزه با آفات و بیماری ها، توسعه کشاورزی حفاظتی در سویا، تغذیه گیاهی، مصرف باکتری و ازتوباکتر و مجموعه اقداماتی که باعث گردید تا کشور برزیل در حدود نیم قرن کشت و کار سویا، سطح کشت را به حدود ۳۴ میلیون هکتار افزایش داده و گام های بسیار موثری برای تولید این زراعت مهم در برزیل انجام داده و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سویا با آخرین متدهای تولید می باشد.
در ادامه مهندس امامی رییس گروه سویا دفتر طرح دانه های روغنی در خصوص اهمیت برگزاری کارگاه و اهمیت توسعه زراعت سویا در استان گلستان مطالب مبسوطی بیان نمودند و یادآور شدند برای حفظ منابع آب نسل های آینده از کشت شالی در گلستان کاسته و به سطح کشت محصولاتی از جمله سویا افزوده شود.
در پایان مهندس موسی خانی رییس اداره پنبه و دانه های روغنی مطالب عنوان شده در کارگاه را جمع بندی نموده و از کلیه شرکت کنندگان و کارشناسان تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.