نشست رئیس موسسه تحقیقات چغندر قند کشور و رییس سازمان جهادکشاورزی استان با رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

نشست مشترک دکتر داریوش طالقانی رئیس موسسه تحقیقات چغندر قند کشور، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان و دکتر ابوافضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در دفتر ریاست مرکز در گرگان برگزارشد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که دکتر علیرضا صابری عضو هیات علمی بخش تحقیقات زراعی و باغی و مجری طرح کشت چغندر قند نیز حضور داشتند و پس از بازدید دکتر طالقانی از مزارع کشت چغندر قند استان انجام شد ضمن مروری بر برنامه ها و فعالیت های این حوزه، به بررسی ظرفیت ها، پتانسیل تولید، مسائل و مشکلات کشت چغندر قند در استان پرداخته و در راستای بهبود وضعیت مواردی را مطرح نمودند. دکتر طالقانی در پایان سخنان خود، خواستار توجه موضوع برداشت و فروش محصول و ایجاد کارخانه استحصال قند از سوی مسئولان استانی را خواستار شدند.
در ادامه دکتر مهاجر ریاست سازمان جهادکشاورزی استان، توسعه کشت چغندر قند را از برنامه های سازمان دانسته و افزود: در سال زراعی جاری حدود ۱۰۰۰ هکتار چغندر پاییزه در استان کشت شده است که در برنامه توسعه ششم این سطح باید به ۶۰۰۰ هکتار برسد.
سپس دکتر فرجی ریاست مرکز، ضمن خیر مقدم گویی، استان گلستان را یکی از استان های مستعد کشت چغندر قند اعلام نمود و با توجه به عملکرد ۹۱ تن در هکتار این محصول در واحد آموزش کردکوی، از نظر اقتصادی نیز درآمد خوبی نصیب کشاورز می گردد.
دکتر فرجی علاوه بر اجرای طرح های تحقیقاتی، کشت ۳۰ هکتار چغندرقند برای سال زراعی جدید را از برنامه های مرکز دانست.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.