حضور فعال پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در جشنواره تولید و تجارت گیاهان دارویی و گلخانه ­ای و صنایع وابسته

با توجه به اهمیت روز افزون داروهای گیاهی و همچنین تنوع اقلیمی متنوع موجود در کشور و همچنین نقش پررنگ استان گلستان در زمینه گیاهان دارویی این جشنواره با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی گرگان و فرمانداری شهرستان برگزار شد.
افتتاحیه این جشنواره در کیلومتر ۵ جاده توسکستان برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد رغبت در کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی و گلخانه ای با توجه به شرایط اقلیمی جدید استان بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این جشنواره غرفه هایی از شرکت ها و گلخانه های فعال در زمینه گیاهان دارویی محصولات خود را به نمایش گذاشته بودند و همچنین زنان روستایی هم از دیگر شرکت کننده ها در این جشنواره بودند که با توجه به فرهنگ موجود در منطقه صنایع دستی و غذاهای محلی خود را به نمایش گذاشته بودند.
در پایان این برنامه گروهی از همکاران مرکز از سایت تحقیقاتی توسکستان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان که در آن شرکت دانش بنیان نوبر سرزمین سبز پارس(ایران تمشک) که در جهت کشت و پرورش گونه از تمشک black berry فعالیت دارند، به همراه مهندس لطفی زاده معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی و مهندس سلیمانی(رئیس مدیریت جهاد شهرستان گرگان) و مهندس الازمنی (رئیس ایستگاه تحقیقاتی چالکی) بازدید بعمل آمد.
قابل ذکر است زمان برداشت میوه این گونه از تمشک تیر و مرداد ماه است و همچنین بلک بری یک منبع بسیار غنی از ویتامین A، B1، B2، B3، B6، فولات، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K است. همچنین دارای مقادیر بسیار زیادی کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است و فاقد کلسترول مضر است. در این جشنواره همکاران شاغل در بخش تحقیقات جنگلها، مراتع و آبخیزداری (مهندس سپیده زوار و دکتر وکیلی از واحد باغبانی) این مرکز حضور داشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.