بازدید معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از مزرعه سیب زمینی شیرین

دکتر علیرضا کیانی معاون پژوهش، فناوری و انتقال­ یافته مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به اتفاق هیات همراه از مزرعه کشت سیب زمینی شیرین آقای حسین تاجیک در روز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۷ در سرخنکلاته بازدید نمودند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، این برنامه به اتفاق دکتر رضا کمالی رییس بخش تحقیقات علوم دامی، مهندس حسین عیسایی مسول انتقال یافته های تحقیقاتی، مهندس منصوره کمندلو، مهندسی سید ابراهیم حسینی مدیر عامل دانش بنیان کشت بافت گیاهی هیرکان در مزارع زراعی شهر سرخنکلاته صورت پذیرفت.
سیب زمینی شیرین (Sweet potato )، گیاهی است چندساله از خانواده Convolvulaceae نیلوفر صحرایی که بومی مناطق گرمسیری آمریکا و اندونزی می باشد. این گیاه معمولا به صورت یک ساله نگهداری می شود دارای شاخه های دراز و خزنده روی زمین می باشد که ساقه ها تا ۴ متر نیز رشد می کنند، ریشه آن متورم، دراز و شیرین می باشد. طبق تجزیه ای که به عمل آمده روشن شده است که علاوه بر نشاسته و ۱۰ درصد قند، دارای مقداری مواد چرب و ایپومائین، فیتوسترول، کاروتن، کلروژنیک اسید و ویتامینهای A,B,C می باشد.
این بازدید به منظور بررسی وضعیت ظاهری بوته ها در آخرین ماه رشد در مزرعه، تراکم و غده بندی، خسارت آفات و بیماری ها و هماهنگی برای برداشت انجام شد و مقرر گردید برای شناخت خصوصیات رشدی، بررسی تراکم و میزان آب مورد نیاز در سال های آینده تحقیقات گسترده تری انجام شود.در این بازدید همچنین مقرر شد که با هماهنگی بخش های تحقیقات علوم دامی و فنی مهندسی مسائل مربوط به تغذیه و علوفه گونه مذکور مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.