دریافت امتیاز و تقدیر دکتر ابوالفضل فرجی استاد پژوهش مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از سوی رئیس موسسه تحقیقات اصلاح بذر کشور

دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز و استاد پژوهش بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان همراه با دریافت امتیاز، از سوی دکتر گودرز نجفیان رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در مرداد ماه ۱۳۹۸ مورد تقدیر قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، دکتر ابولفضل فرجی پژوهشگر این مرکز با توجه به نامگذاری رقم جدید کلزا به نام صفار، همراه با دریافت ۵/۱ امتیاز، از سوی ایشان مورد تقدیر قرار گرفت.
رقم جدید کلزا به نام صفار با ویژگی های زودرس، امکان انجام کشت های تاخیری، کشت دوم در اراضی شالیزار، تحمل نسبی لاین نسبت به بیماری اسکلروتینیا در مقایسه با رقم شاهد و عملکرد مطلوب، مناسب برای کشت در مناطق گرم جنوب و شمال کشور، مناطق با فصل رشد کوتاه و دارای تنش خشکی آخر فصل و اراضی شالیزار می باشد.
روابط عمومی مرکز همراه با شادباش این مهم به ایشان و آرزوی توفیق روز افزون، امیدوار است همچون همیشه از راهنمایی ها و همکاری های ایشان بهره مند باشد.