برگزاری جلسه مشترک گروه های یاوران معروف، نماز و حجاب در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

اولین جلسه مشترک گروه های سه گانه شامل یاوران امر به معروف و نهی از منکر، یاوران نماز و یاوران حجاب و عفاف در روز دوشنبه مورخ ۱۰/۶/۱۳۹۸ و با حضور حداکثری اعضا و با موضوع بهره وری از ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدا… حسین( ع ) در نمازخانه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.


در این جلسه ابتدا مهندس پارسایی دبیر یاوران معروف ضمن عرض تسلیت و تعزیت فرا رسیدن دهه اول محرم و تقدیر و تشکر از حضور حداکثری همکاران در این جلسه ضمن بیان مروری بر تاریخچه شروع قیام امام حسین از زمان حرکت از مدینه تا کربلا به اهداف قیام که به کرات در بیان آن حضرت آمده است اشاره نمود.
پس از آن دکتر ربانی نسب دبیر گروه یاوران نماز نیز طی سخنانی به بیان اهمیت نماز و ارتباط آن با قیام امام حسین ع اشاره داشتند ایشان در ادامه نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در طی مدت کوتاهی که از تشکیل این گروه می گذرد و همچنین به مصوبات و پیشنهادات اشاره نمود.
سپس خانم وکیلی دبیر یاوران عفاف و حجاب نیز هدف قیام امام حسین ع را احیای فرایضی دانستند که در حال حاضر تحت گروههای سه گانه در این جلسه گرد هم آمده اند و باید در جهت احیای همین فرایض دینی که قیام عاشورا جهت احیای آن شکل گرفته است برنامه ریزی گردد.
در ادامه، حاج آقا ملایی هم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و تقدیر و تشکر از حضور همکاران در این جلسه اظهار امیدواری نمودند که این گونه جلسات قدمی هر چند کوچک در راستای اشاعه فرایض دینی برداشته شود.
ایشان با ذکر حدیثی از امام باقر (ع) که می فرماید امر به معروف و نهی از منکر، کار انبیاست و از واجبات موکد دین می باشد و تمام فرائض دینی دیگر با امر به معروف و نهی از منکر زنده می شود. فلذا اینگونه جلسات باید جدی گرفته شود و با درک عمیق از این جلسات، در جهت احیاء فرایض دینی تلاش گردد زیرا حیات ما به زنده نگه داشتن محرم به عنوان یک فریضه دینی است و باید سعی گردد نماز، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف که اصلی ترین هدف قیام عاشورا می باشد سرلوحه امر قرار گیرد.
ایشان در ادامه اظهار داشت که با این وجود، باید فعالیت های دینی به صورت تدریجی و با حوصله صورت گیرد و باید محدودیت های سیستم اداری، کمبودها و مسایلی از این دست را هم مد نظر داشته باشیم و انتظارات خود را بر این اساس تنظیم کنیم. زیرا فلسفه شکل گیری گروههای ذکر شده در این جلسه علاوه بر اینکه شروع فعالیت های دینی بصورت رسمی و تشکیلاتی می باشد سعی شده است که افراد حاضر در گروه های سه گانه به نوعی انتخاب گردند که تقریباً از تمام بخش ها و گروهها در آن شرکت داشته باشند. لازمه اثر گذاری این جلسات نیز حضور حداکثری در این جلسات و پای کار بودن همه افراد می‌باشد.
در ادامه نیز حاج آقا ملایی به پرسش های برخی از همکاران پاسخ دادند.