حضور مشاور امور بانوان مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در نشست صمیمی با استاندار

 مهندس میناغزائی یان مشاور امور بانوان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ ۲۶/۱۱/۹۸ در نشست صمیمی مشاوران بانوان استان با استاندار گلستان شرکت کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، این نشست به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا و روز مادر و هفته زن برگزار شد و نمایندگان مشاوران بانوان استانداری، فرمانداری‌ها و دستگاه های اجرایی به بیان مطالبات حوزه زنان در حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار پرداختند.

استاندار گلستان، همسر بودن و مادربودن را نقش های بی نظیر و غیرقابل جایگزین برای بانوان دانست و اظهار کرد: اگر این نقش ها به درستی انجام شود، تأثیر تحول آفرینی در جامعه خواهد داشت.

دکتر هادی حق شناس خاطرنشان کرد: بانوان، مدیریت پنهان جامعه را بر عهده دارند و همه انسان های موفق، تربیت و پرورش یافته از دامان مادران و همسران خود هستند.

وی با اشاره به علل برخی موفقیت های غرب، تصریح کرد: علیرغم تمام اشکالات وارده به غرب اما باید بپذیریم که بخشی از موفقیت های آنها ناشی از استفاده از همه ظرفیت های بانوان در حوزه های مختلف است و اعتقاد داریم هرجا برای بانوان نقشی تعریف شود، آنها حتما با موفقیت آن را پشت سر خواهند گذاشت.

مقام عالی دولت در استان گلستان، با تأکید بر اینکه شایستگی باید ملاک انتخاب باشد، گفت: با صراحت اعلام می کنم که هیچ قید و محدودیتی در استفاده از بانوان در پست های مدیریتی و مسئولیت های اجتماعی وجود ندارد و باید در انتخاب ها و انتصاب ها، تغییر رویکرد بدهیم.

استاندار گلستان با اشاره به ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد از داوطلبان را بانوان تشکیل می دهند و انتظار داریم زنان با شناخت کامل از مشکلات، برای رفع آنها به میدان بیایند.

دکتر حق شناس با برشمردن ظرفیت های بی نظیر و پیشرفت های استان علیرغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی، تأکید کرد: باید از این ظرفیت های بی نظیر به نحو مطلوب و شایسته استفاده شود.

در پایان، استاندار گلستان با اهدای شاخه گلی از زحمات بانوان حاضر در جلسه تقدیر کرد و این روز را به آنها تبریک گفت.