ابلاغ دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا که از سوی منابع علوم پزشکی تدوین شده و رعایت آن ضروری است در ۲ سطح تکالیف اداری و اقدامات الزام‌آور بهداشتی برای کارکنان از سوی معاونت پشتیبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برای همکاران ابلاغ شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، دکتر علیرضا قدس ولی معاون برنامه ریزی وپشتیبانی در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز افزود: در این دستورالعمل تاکید شده که تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد کارمندان دستگاه‌های اداری، شیوه ثبت اثرانگشت خذف شود و روش سنتی در دستور کار اداره قرار دارد.
وی با بیان اینکه تمامی جلسات و نشست‌های اداری باید از طریق ویدئوکنفرانس برگزار و نشست‌های غیرضروری نیز لغو شود، اظهار داشت:در یکی از بندهای مهم این دستورالعمل تاکید شده که برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و اجتماعات تنها با هماهنگی پدافند غیرعامل زیستی در استان امکان‌پذیر است و اگر همایشی ضروری نیست باید برگزاری آن حذف شده و یا به تعویق بیفتد.
دکتر قدس ولی گفت: مسئولان تمامی بخش ها، ایستگاه ها و واحدهای تحقیقاتی و آموزشی موظف هستند که مواد شوینده و ضدعفونی را به حد نیاز تهیه و در دسترس کارکنان و مجموعه خود قرار دهند.
وی افزود: روابط عمومی مرکز باید موضوع اطلاع‌رسانی موارد پیشگیرانه از کرونا ویروس را به صورت جدی دنبال کرده و راه‌های پیشگیری، روش صحیح شستشوی دست‌ها و سایر اقدامات الزام‌آور بهداشت فردی و ارتباطات اداری را بین کارکنان اشاعه دهند.
معاون پشتیبانی مرکز عنوان کرد: نصب اطلاعیه بهداشتی در مسایل پیشگیرانه از ویروس کرونا در تمامی تابلوهای ادارات الزامی است تا مراجعان و کارکنان به راحتی بتوانند آن را مطالعه کنند.
دکتر قدس ولی عنوان کرد: هرگونه تردد غیرضروری و ماموریت اداری به استان‌های دیگر به جز موارد خاص و استثنایی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی یادآور شد: تا حد امکان مراودات اداری باید از طریق سیستم اتوماسیون و پیامک دنبال شود و افراد از ایجاد اجتماع و ارتباطات تجمعی دوری کنند.
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مرکز بیان کرد: این دستورالعمل در بخش تکالیف کارکنان اداری در پیشگیری از ویروس کرونا، استفاده از وسایل شخصی مانند لیوان چای، ظروف غذا به ویژه قاشق و چنگال اختصاصی، مهر و جانماز و سایر ملزومات مرتبط با بهداشت فردی را مد نظر قرار داده و هرگونه سرویس‌های عمومی در ادارات بهتر است به صورت شخصی و با رعایت مراتب بهداشتی باشد.
دکتر قدس ولی بیان کرد: شستشوی مستمر دست‌ها با آب و صابون مایع، خودداری از روبوسی از مسایل الزام‌آور برای کارکنان ادارات است که باید رعایت شود.
وی اظهار داشت: هر یک از کارکنان مجموعه که علایم بیماری چون تب، آب‌ریزش بینی، سرفه و عطسه و مشکل تنفسی دارند باید از حضور در محیط کاری بپرهیزند و تا بهبودی کامل به ادارات مراجعه نکنند.
دکتر علیرضا قدس ولی معاون برنامه ریزی وپشتیبانی مرکز در انتها گفت: سطوح میز کار، رایانه، تلفن همراه و محیطی که کارکنان به صورت مستمر با آن در تماس هستند باید ضدعفونی و تمیز شود و حدالمقدر از خودکار و نوشت‌افزارهای شخصی در کلیه تکالیف اداری استفاده شود.