انجام عملیات روش های مختلف کشت مستقیم برنج (خشکه کاری) در ایستگاه تحقیقات عراقی محله گرگان

عملیات اجرای روش های مختلف کشت مستقیم برنج (خشکه کاری) در ایستگاه تحقیقات عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان انجام شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر فیض بخش رئیس ایستگاه تحقیقات عراقی محله گرگان، خشکه کاری برنج را یکی روش های  تولید برنج دانسته که با توجه به سیاست های مرکز چند سالی است در این خصوص پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی انجام می‌پذیرد و سه طریقه کشت که شامل کشت نشا سنتی، کشت نشا بدون پادلینگ و کشت مستقیم بذر و ۴طریقه آبیاری که شامل بارانی، تناوبی، غرقاب تناوبی و تیپ در این ایستگاه به اجرا درآمد.

دکتر فیض بخش اشاره کرد هر چند در این روش عملکرد نسبت به روش سنتی تا حدودی کاهش می یابد، ولیکن از مزایای این روش کاشت می‌توان به کاهش میزان اب مصرفی، سهولت در اجرا، کاهش هزینه های کارگری و آماده سازی زمین که در نهایت باعث افزایش درآمد کشاورز می‌شود. وی خاطر نشان کرد برای سال جدید تعدادی پروژه در قالب مقایسه ارقام، آبیاری، تغذیه، به زراعی،آفات، بیماری ها و علف های هرز و خاک ورزی تعریف شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.