بازدید فرماندار بندرگز از مزرعه الگویی کشت دایم روی بسترهای بلند

مهندس حسین احمدی فرماندار بندرگز به اتفاق دکتر محمد اسماعیل اسدی پژوهشگر پیشکسوت برجسته و بین المللی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از یکی از مزارع الگویی کشت دایم روی بسترهای بلند سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹  بازدید به عمل آوردند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه مهندس حسین احمدی فرماندار بندرگز از مزرعه الگویی ریز بد آقای مهدی بازگیر کشاورز بندرگزی بازدید به عمل آورد.

 دکتر اسدی در این بازدید راجع به اهداف توسعه این روش نوین کشت به فرماندار گفت: هدف ما بردن دانش و خروجی تحقیقات به میان کشاورزان که ضامن امنیت غذایی ما هستند می باشد تا آنان با بهره گیری از مزایای این شیوه های نوین ضمن پایین آوردن هزینه های تولید محصولات کشاورزی خود موجب کاهش مصرف آب شده و همچنین مدیریت ترافیک را در مزرعه خود اعمال نمایند تا از تراکم هر چه بیشتر خاک مزرعه خود خودداری نمایند. کشاورز این مزرعه آقای مهدی بازگیر بوده که امسال بعد از برداشت گندم که به صورت ریز بد کاشته بود و پنج تن در هکتار برداشت نمود روی بقایای گندم و روی همان بستر ها در تاریخ سوم تیر ماه مبادرت به کشت سویا نمود. کارنده ای که برای این مزرعه بکار گرفته شد دنبال بند سبلان ساخت شرکت ماشین برزگر همدان بوده که در استان گلستان کارآیی خوبی داشته است.

 مهندس احمدی فرماندار بندرگز ضمن تشکر فراوان از دکتر اسدی برای ترویج و توسعه این روشهای نوین کشت بین کشاورزان گفت که علوم و دانش کشاورزی اگر برای کشاورزان سودمند نباشد برای هیچکس دیگری مفید نخواهد بود و باید ضریب نفوذ دانش را در مزارع بالا برد. ایشان ضمن استقبال از این شیوه های نوین آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در زمینه توسعه روشهای نوین که موجب افزایش بهره وری مزارع کشاورزی می گردد اعلام کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.