کسب رتبه سوم بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از لحاظ H ایندکس مقالات ISI بین بخش­های تحقیقاتی خاک و آب استان­های کشور در سامانه علمی سنجی سازمان تحقیقات

بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از لحاظ H ایندکس مقالات ISI در بین بخش­های تحقیقاتی خاک و آب استان­های کشور در سامانه علمی سنجی سازمان تحقیقات در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمدرضا پهلوان راد رییس بخش تحقیقات خاک و آب در این خصوص گفت:  بخش تحقیقات خاک و آب مرکز با H ایندکس ۱۰و انتشار ۲۲ مقاله ISI در رتبه سوم بین بخش­های تحقیقاتی خاک و آب استان­ها کشور قرار دارد.

 H ایندکس، شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران است که میزان تأثیر گذاری آن ها را در پیشبرد علم نشان می دهد. این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی به کار برده می شود. H ایندکس هر محقق بر اساس تعداد مقالات او (H) است که به هر کدام حداقل H بار ارجاع شده باشد به طور مثال اگر شاخص H یک محقق ۷ است یعنی ۷ مقاله علمی دارد که به هر یک از آن ها حداقل ۷ بار در مقالات دیگر ارجاع شده است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.