تشکیل کارگروه تدوین استانداردهای صلاحیت حرفه ای حوزه زراعت در مرکزتحقیقات و آموزش گلستان

نخستین جلسه کارگروه تدوین استانداردهای صلاحیت حرفه ای حوزه زراعت با حضور نمایندگان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای کشور، پژوهشگران و کارشناسان منتخب در واحد آموزشی شهید حاجی کریمی گرگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این جلسه دکتر آقاجانی معاون آموزشی مرکز ضمن خیرمقدم گویی فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) را تسلیت عرض نمود. دکتر آقاجانی هدف از برگزاری این جلسه را تدوین استاندارهای مربوطه بر اساس سند بین المللی طبقه بندی مشاغل دانستند که با توجه به موقعیت استان گلستان از نظر تنوع و تولید محصولات زراعی تدوین صلاحیت حرفه ای حوزه زراعت به به این استان اختصاص داده شد.

در ادامه دکتر محسنی مدیر گروه علوم زراعی موسسه ترویج و آموزش کشاورزی از میزبانی شایسته مرکز گلستان تقدیر نمود. وی برگزاری این جلسه را بر اساس تفاهمنانه سه جانبه بین موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعلام نمود. در همین راستا چندین جلسه مهم در تهران بین کارشناسان سه دستگاه برگزار گردید. مقرر گردید،  این برنامه با مشارکت مراکز تحقیقات و آموزش کشور برگزار گردد. بدلیل جامع الشرایط بودن استان گلستان در حوزه زراعت، تدوین استاندارد این حوزه با مشارکت مرکز تحقیقات و کشاورزی  و منابع طبیعی استان گلستان  و جلسات کارشناسی و تدوین استاندارها در این استان انجام خواهد گرفت.

در ادامه دکتر جلالی رئیس گروه برنامه ریزی درسی سازمان فنی و حرفه ای کشور به تشریح نظام صلاحیت حرفه ای پرداخت. دکتر جلالی افزود: در راستای تصویب این سند ملی، مقرر گردید همه سازمان ها و دستگاههای اجرایی سطوح شغلی خود را مشخص نمایند. لذا تدوین مشاغل حوزه کشاورزی بخش کشاورزی به سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی محول گردیده است تا مشاغل و شایستگی های این حوزه را تدوین نماید.

خاطر نشان می سازد این جلسه به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.