جلسه فنی و بازدید از مزارع گیاهان داروئی شهرستان مینودشت به همت پژوهشگران بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

بازدید از مزارع گیاهان داروئی شهرستان مینودشت و تشکیل جلسه فنی در محل مرکز خدمات کشاورزی قلعه قافه به همت پژوهشگران بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ انجام شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در راستای انتقال یافته های علمی و اجرای طرح نظام نوین ترویج و حضور محققان معین در مزارع و پیگیری و اصلاح و ارتقای موضوعات مرتبط و ارائه راهکار برای بهبود بهره وری، که یکی از رسالت های این مرکز می باشد محققان بخش زراعی و باغی مرکز از مزارع گیاهان دارویی شهرستان مینودشت بازدید نمودند.

در این برنامه دکتر حسین رضوانی و  دکتر افشین مساوات محققان مرکز به همراه خانم دکتر پسرکلو کارشناس ترویج و مسئول پیگیری گیاهان دارویی شهرستان مینودشت جلسه ای با کارشناسان و مروجان پهنه در خصوص مسائل و مشکلات کشت گیاه داروئی سیاه دانه در اراضی مستعد شهرستان برگزار گردید. در این جلسه در خصوص مسائل فنی و بازاریابی گیاه داروئی سیاه دانه که در این شهرستان مورد کشت و کار قرار گرفته اند بحث و تبادل نظر انجام گرفت. در پایان نیز با همراهی خانم دکتر پسرکلو و محققان معین مرکز بازدیدی از مزرعه سیاه دانه واقع در روستای چل چای شهرستان مینودشت بعمل آمد و از نزدیک مسائل و مشکلات آن مورد بررسی و نکات فنی و توصیه های لازم در خصوص رعایت زمان برداشت به موقع و راهکارهای جلوگیری از ریزش دانه هنگام برداشت با کمباین ارائه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.