پایان برداشت آزمایشات و مزارع تولید بذر باقلا در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان در بهار ۱۴۰۰

برداشت آزمایشات و مزارع تولید بذر باقلا در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در انتهای بهار ۱۴۰۰ پایان یافت.


به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمد تقی فیض بخش رییس ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله (گرگان) در این خصوص گفت: هدایت برنامه های به نژادی باقلا کشور در این مرکز انجام می شود. در همین راستا هرساله تولید بذر لاین ها و ارقام جهت انجام آزمایشات به نژادی در این مرکز صورت می گیرد.

رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان در ادامه گفت: یکی از مهترین اهداف و برنامه ها در زمینه توسعه ارقام جدید در محصولات کشاورزی، تولید بذر پایه و استاندارد و مورد نیاز بخش اجرا و پیمانکاران تولید بذر است. در باقلا تاکنون سه رقم جدید (فیض، شادان و مهتا) در کشورمعرفی شده است و بذر این سه رقم جدید در سطوح رویش ۱ و ۲ در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان در سال جاری تولید گردید همجنین برداشت آزمایشات باقلا که عمدتا تولید لاین های جدید و بررسی آنها در آزمایشات مقدماتی و پیشرفته می باشد به همت همکاران ایستگاه پایان یافت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.