کاشت آزمایشات برنج به روش کشت مستقیم (خشکه کاری) درایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان

کاشت آزمایشات برنج به روش مستقیم (خشکه کاری) در ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله گرگان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان پایان یافت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر محمد تقی فیض بخش رییس ایستگاه تحقیقات کشاورزی عراقی محله (گرگان) در این خصوص گفت: کاشت برنج به روش کشت مستقیم با هدف کاهش میزان آب مصرفی و جلوگیری از تخریب گسترده ساختمان خاک می باشد  و در راستای آسیب شناسی این روش و ارایه راهکارهای دقیق به جامعه تولید کننده و بهره برداران بخش کشاورزی، از چهار سال پیش در ایستگاه تحقیقات کشاورزی گرگان (به عنوان سایت خشکه کاری برنج) پژوهش های این حوزه آغاز شده است. نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد که در این روش کاشت می توان در میزان آب مصرفی صرفه جویی نمود و همچنین کنترل علف های هرز بر اساس تحقیقات انجام شده به راحتی قابل انجام است همچنین در این روش از تخریب ساختمان خاک جلوگیری شده و با کاهش هزینه ها، درآمد خالص افزایش می یابد.

در سال جاری نیز، به همت پژوهشگران از بخش‌های مختلف تحقیقاتی مرکز، پروژه هایی در زمینه بررسی ارقام، میزان آب مصرفی، تغذیه و آفات و بیماری درحال انجام است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.