حضور مسئول کارآفرینی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در دوره آموزشی مجازی گردشگری کشاورزی

مهندس نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان  در سلسله رویدادهای گردشگری کشاورزی که به همت مرکزآموزش عالی امام خمینی  به صورت مجازی برگزار شد شرکت نمود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان این دوره با همکاری مرکزآموزش عالی امام خمینی  و باشگاه نوآفرینی توسکانو برگزار گردید. در ابتدا دکتر مختاری مشاورکسب و کارهای نوپا وزیر جهاد کشاورزی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدعوین در این دوره آموزشی، در خصوص اهمیت گردشگری کشاورزی مطالبی را بیان نمودند. مختاری به روش های جدید افزایش درآمد کشاورزان از طریق ایجاد مزارع گردشگری اشاره و افزود در چند سال اخیر موضوع گردشگری کشاورزی در دنیا مورد توجه قرار گرفته به طوری که در سال ۲۰۰۷ سود حاصل از این حرفه به یک میلیارد دلار رسیده است. وی در خاتمه ایجاد مزارع گردشگری کشاورزی در استانهای مختلف از جمله گلستان، سمنان، یزد و …  را یک فرصت برای توسعه و افزایش درآمد کشاورزان دانستند که بایستی با برنامه ریزی مناسب شاهد افزایش این مزارع در کل کشور باشیم.

در ادامه مهندس زمانی مدیر مزرعه گردشگری توسکا گرگان، ضمن معرفی اجمالی از مزرعه تمشک توسکا، در خصوص بخش های مختلف یک مزرعه گردشگری و فعالیت های درآمدزایی غیر تولیدی مطالبی را بیان نمودند. زمانی یکی از مهمترین مشکلات این کسب و کار را اخذ مجوز و پروانه بهره برداری عنوان و افزود: وجود استعلام های مختلف از جمله اداره اماکن، اداره بهداشت، سازمان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی را فرایند پیچیده و زمان بر اعلام نمود و خواستار تسهیل در صدور مجوز گردید. وی هدف از ایجاد مزرعه گردشگری را احیای کشاورزی و فرهنگ سازی دانسته و افزود در این مزارع به نوعی دنبال آموزش کشاورزی هم هستیم و به افراد علاقمند آموزش های لازم نیز ارائه می گردد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.