بازدید حجه الاسلام هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تات از فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی واحدآموزش کشاورزی شهید روحانی فرد شهرستان کردکوی

حجه الاسلام سید محمدرضا هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه حجه الاسلام علی اکبر سایری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی گلستان، حجه الاسلام شیخی امام جمعه شهرستان بندرترکمن، دکتر صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از امکانات و توانمندی های واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در پایان این بازدید، نشست مشترک با حضور شعبانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان کردکوی، حجه الاسلام ملایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، تازیکه مدیر واحد آموزش و کارکنان در سالن جلسات برگزار شد.
در ابتدا جلسه دکتر صابری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ضمن خیرمقدم گویی به معرفی و شرح برنامه های واحد آموزش پرداخت. صابری به سیاست های سازمان تات در خصوص تربیت کشاورزان آینده اشاره و افزود در همین راستا مهم‌ترین وظیفه این واحد تربیت کشاورزان آینده می باشد؛ به طوری که تعداد ۸۰ نفر دانش آموز مقطع متوسطه در شاخه کارودانش و فنی حرفه ای در این واحد مشغول به تحصیل می باشند. صابری همچنین اجرای دوره های آموزش کارکنان و اجرای برنامه های ترویجی برای منطقه غرب استان را از برنامه های این واحد در جهت افزایش بهره وری بخش کشاورزی اعلام نمود.
سپس حجه الاسلام شیخی امام جمعه شهرستان بندرترکمن ضمن تبریک ایام شعبانیه، در خصوص استفاده بهینه از مجموعه واحد آموزش مطالبی را بیان نمودند. حجه الاسلام شیخی برنامه توسعه فعالیت های واحد در خصوص جذب دانش آموز را ارزشمند دانسته و افزود با توجه به اینکه استان قطب کشاورزی و دامپروری می باشد لازم است در این خصوص توجه بیشتری گردد. شیخی در خاتمه در جهت توسعه کمی برنامه های واحد و افزایش جذب دانش آموز از شهرستان بندرترکمن قول مساعد دادند.
در ادامه شعبانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان کردکوی ضمن خیرمقدم گویی، واحد آموزش را یکی از ظرفیت های بسیار ارزشمند منطقه دانستند که این ظرفیت یک فرصت کم نظیر برای منطقه فراهم نموده است لذا بایستی از آن به نحو مطلوب بهره برداری گردد. شعبانی به وجود امکانات از جمله سالن ورزشی در واحد آموزش اشاره و افزود با برنامه ریزی صحیح می‌توان از این امکانات استفاده بهینه نمود. معاون فرماندار افزود مجموعه شهرستان و فرمانداری آمادگی لازم در جهت کمک به واحد آموزش را دارد تا انشاله شاهد اثر بخشی بیشتر آن باشیم.
در ادامه حجه الاسلام هاشمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان تات ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان به موضوع امنیت غذایی اشاره و افزود امروز یکی از مطالبات رهبرمعظم انقلاب از بخش کشاورزی کشور، امنیت غذایی و پایداری تولید محصولات کشاورزی می باشد که همگی بایستی در این جهت گام برداریم. هاشمی در ادامه افزود خوشبختانه در استان گلستان مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات فعالیت های ارزشمندی در این خصوص انجام داده اند و شاهد آن هستیم که محققان، مربیان و مدرسان با روحیه جهادی در راستای اهداف سازمانی تلاش می کنند. وی به بالا بودن میانگین سن کشاورزان اشاره و گفت: بایستی با تربیت دانش آموزان و ارائه آموزش های مهارتی بتوانیم نیروهای جوان و باسواد را جایگزین کشاورزان نماییم. هاشمی در ادامه بیان کرد خوشبختانه واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی دارای ظرفیت و پتانسیل آموزشی بالایی بوده و تمامی امکانات برای رشد و تربیت دانش آموزان فراهم می باشد که بایستی توجه بیشتری به این مجموعه گردد.خاطر نشان می سازد در این برنامه از مجموعه کلاس ها، کتابخانه، آزمایشگاه، خوابگاه، سالن ورزشی و مزارع پژوهشی و تولیدی واحد آموزش بازدید به عمل آمد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.