ارزیابی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع از طرح های بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

ارزیابی سالانه کمی و کمی و کیفی پیشرفت فیزیکی طرح های تحقیقاتی بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان توسط تیم ارزشیابی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، ارزیابی سالانه کمی و کیفی پیشرفت فیزیکی طرح های تحقیقاتی در طول اجرای آن، بعنوان یک اصل مدیریتی، سالهاست در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع اجرا می شود. ارزیابی طرح ها در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد. در این ارزیابی پژمان پرهیزکار رئیس گروه، عباس قمری زارع، مصطفی اسدی و خانم اسدی صنم به عنوان اعضای گروه حضور داشتند. ابتدا مساوات معاون پژوهشی مرکز گزارشی از فعالیتهای بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری در زمینه های مختلف، مسائل و مشکلات مربوط به حوزه منابع طبیعی استان ارائه نمود و ضمن تشکر و قدردانی از حساسیتی که در مورد کیفیت اجرای طرحهای تحقیقاتی وجود دارد این نوع ارزیابی را که فقط در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور صورت می گیرد را روش مناسب دانست که می تواند اثرات مفیدی در روند کیفی اجرای طرحها داشته باشد. سپس، محمدرضا پارسامهر رییس بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری نیز به مرور وضعیت کلی تحقیقات منابع طبیعی استان، تعامل با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان، مشکلات و نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدهای بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری در استان، وضعیت نیروی انسانی بخش (اعم از هیات علمی، محقق، کارشناس تکنسین، شاغل، در شرف بازنشستگی و سایر موارد مرتبط با وضعیت نیروی انسانی) وضعیت طرحهای تحقیقاتی (تعداد طرح، نوع طرح نسبت تعداد طرح به محقق) دستاوردهای شاخص بخش تحقیقات منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین نقش همکاران در انتشارات علمی (اعم از کتاب، مقالات، آثار علمی و ترویجی) از ارزشیابی سال گذشته که در آذرماه ۱۴۰۱ صورت گرفت تا ارزشیابی سال جدید ارائه نمودند. پس از آن هر یک از همکاران مجری طرحهای تحقیقاتی، گزارشی از پیشرفت فیزیکی طرحهای خود را به صورت پاورپوینت ارائه دادند و گروه ارزیاب پس از شنیدن گزارش ارائه شده سوالاتی در راستای مسائل، مشکلات و یا میزان مطابقت پیشرفت طرح با پیش بینی شناسامه طرح و تغییرات احتمالی در برخی زمینه ها به بحث و تبادل نظر پرداخته و راه حلهای احتمالی پس از مشورت ارائه شده و یا خواهد شد. لازم به ذکر است که در سال جاری ۱۸ طرح تحقیقاتی بخش توسط ۸ نفر از همکاران در زمینه جنگل؛ مرتع و گیاهان دارویی و خاکهای جنگل ارائه گردید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.