ارزیابی سم‌پاش پشت تراکتوری به همت پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

پژوهشگر بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در راستای ماموریت های بخش، تست و ارزیابی کیفیت و عملکرد دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری را بررسی نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، عملیات تست و ارزیابی یک دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری ساخت کارگاه برادران سرایلو با هماهنگی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور و نظارت و کارشناسی محمد حسین رزاقی، محقق ماشین های کشاورزی بخش فنی و مهندسی این مرکز و شرکت آزمون گر ارتقاء کیفیت شمال در استان گلستان انجام شد.

رزاقی در این خصوص گفت: سم‌پاش یکی از مهمترین ادوات کشاورزی است که به دلیل وظیفه‌اش در مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گیاهی در تولید محصولات کشاورزی و باغی و همچنین سلامت این محصولات تاثیرگذار است. یکی از مهمترین عوامل در اثرگذار بودن عملیات سم‌پاشی استفاده از سم پاش مناسب و کالیبره شده است. سمپاش مناسب و کالیبره هدف از سم پاشی را برآورده می سازد در حالی که سم پاش بی کیفیت و غیرکالیبره می تواند اثر سم پاشی را کم نموده و شما را نیازمند سم پاشی مجدد سازد و این به معنی استفاده بیشتر از سم، کاهش سلامتی محصول و افزایش هزینه کشاورز است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.