بازدید کمیته فنی مرکز از واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

شیخ رئیس بخش زراعی و باغی مرکز به همراه تیم کارشناسی شامل محققان و اعضاء هیات علمی بخش‌های خاک و آب، گیاهپزشکی و زراعی و باغی مرکز با حضور در واحد آموزش کردکوی از مزارع آموزشی، ترویجی و پژوهشی واحد آموزش بازدید نمودند.
در ابتدا تازیکه مدیر واحد آموزش ضمن خیر مقدم گویی گزارشی از فعالیت های زراعی صورت گرفته را بیان نمود. وی کشت ۷ هکتار چغندرقند، ۷ هکتار کلزا، ۵ هکتار جو و حدود ۵۰ هکتار گندم را از جمله اقدامات زراعی سال جاری دانسته و افزود با هماهنگی بخش زراعی و باغی مرکز همچنین ۷ رقم چغندرقند، ۷ رقم گیاهان علوفه‌ای و ۵ رقم گندم نیز در این واحد کشت گردید.
شیخ رئیس بخش زراعی و باغی مرکز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته واحد آموزش کردکوی را به لحاظ سطح وسیع مزارع تولیدی مهم دانسته و افزود بازدید های فنی در جهت پایش مزارع و ارائه نکات فنی برای تمامی واحد های مرکز انجام خواهد شد. وی شرایط مزارع تولیدی، ترویجی را مطلوب ارزیابی و افزود کشت به موقع محصولات زراعی از نکات مهم بوده که خوشبختانه این موضوع برای سال زراعی جاری به خوبی رعایت شده است. وی وضعیت مزارع پژوهشی و ترویجی را مطلوب دانسته و افزود با توجه به شرایط جوی لازم است نسبت به پایش محصولات در زمان مناسب اقدام شایسته بعمل آید.
همچنین آقاجانی محقق بخش گیاهپزشکی مرکز، غزاییان محقق بخش خاک و آب، دهقان و سوقی محققان بخش زراعی و باغی مرکز در خصوص مصرف علف کش ها، مصرف کودهای پتاسه، مصرف سموم قارچ کش جهت افزایش بهره وری در تولید محصولات زراعی مطالبی را بیان نمودند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.