برگزاری دوره آموزشی ملی تکنولوژی تولید بذر و ارقام مورد کاشت پنبه در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، دوره آموزشی ملی تکنولوژی تولید بذر و ارقام مورد کاشت پنبه در واحد آموزش شهید روحانی‌فرد کردکوی برگزار گردید. در ابتدای این دوره صابری رئیس مرکز ضمن خیرمقدم گویی، فرا رسیدن ایام شعبانیه را تبریک عرض نمود. وی در ادامه به معرفی فعالیت‌های مرکز تحقیقات اشاره و افزود تمامی فعالیت های پژوهشی و آموزشی مرکز در جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی استان می باشد.
در ادامه موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی مرکز تحقیقات به معرفی سیمای کشاورزی استان پرداخت. وی به برنامه ها و مشکلات توسعه و کشت پنبه در استان گلستان نیز اشاره نمود. قربانی رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور نیز در سخنانی پنبه را یک گیاه ارزشمند دانسته و افزود این محصول به دلیل ارزش افزوده بالا، قابلیت فرآوری و اشتغالی زایی بالا از مهم ترین گیاهان صنعتی کشور می باشد. وی در خصوص فعالیت های موسسه در جهت تولید ارقام جدید پنبه مطالبی را عنوان نمود.
در ادامه هزارجریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی به تبیین سیاست ها و برنامه های دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت پنبه مطالبی را بیان نمود. هزارجریبی گفت خوشختانه با پیگیریها و تلاشهای مجموعه وزارت، مجوز مرکز پنبه و دانه های روغنی صادر گردیده است. وی توسعه کشت پنبه در استان های شمالی کشور را از سیاست های دولت دانسته و افزود افزایش عملکرد، کاهش هزینه ها در جهت افزایش بهره وری از مهم ترین فعالیت های و برنامه های دیگر وزارت‌خانه در جهت توسعه کشت پنبه می باشد. در این کارگاه تعداد ۳۵ نفر از کارشناس مسئول پنبه سازمان جهاد کشاورزی ۱۰ استان پنبه خیز کشور حضور داشتند.
خاطر نشان می سازد این دوره به مدت دو روز ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه با تدریس محققین موسسه تحقیقات پنبه کشور و موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر کرج و بازدید از مراکز تولید و فرآوری بذر استان برگزار می گردد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.