حضور فعال مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در گردهمایی سالیانه تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه‌ای

علیرضا صابری رئیس و سید افشین مساوات معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، اول اسفند در گردهمایی سالیانه تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه‌ای که در محل مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد حضور فعال داشتند.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که باهدف بررسی چالش‌ها و مسائل پیش روی تولید ذرت و گیاهان علوفه‌ای در سال گذشته و همچنین برنامه‌ریزی در خصوص معرفی رقم و کشت این محصولات زراعی باتوجه‌به تنش‌ها و تغییرات اقلیمی کشور در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر آغاز به کارکرد.
در بخش آغازین این گردهمایی، علی ماهرخ، رئیس بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه‌ای در ارائه گزارشی از ۵۵ پروژه تحقیقاتی در دست اجرای؛ ذرت و گیاهان علوفه‌ای در سال ۱۴۰۲ و معرفی ارقام هیبرید ذرت در سال آتی خبر داد، وی در خصوص عملکرد، برنامه‌ها، دستاوردها و چالش‌های این حوزه تحقیقاتی مطالبی را ارائه نمود.
ابعاد مختلف تأثیر ابر چالش‌های ملی در تولید ذرت و گیاهان علوفه‌ای، پژوهش و فناوری برای مقابله با تأثیرات ابر چالش‌های ملی در ذرت و گیاهان علوفه‌ای در پژوهش‌های آتی و آینده‌پژوهی از جمله مباحث و موضوعاتی بود که در پانل تخصصی گردهمایی مورد تبیین و تبادل نظر قرار گرفت.
در نشست تخصصی این گردهمایی، راهکارهای عملیاتی مبتنی بر نتایج تحقیقات گذشته در خصوص ارقام، تراکم، تاریخ کاشت و نوع کشت و روش آّبیاری، مدیریت تغذیه در شرایط تنش‌های محیطی، تغییر روش‌های پژوهشی در محیط‌های مزرعه، گلخانه و توجه بیشتر به مقاومت به تنش‌های زیستی و گیاهان جدید یا فراموش شده ارائه و بررسی شد.
مسئولین و محققان ستادی، مؤسسات، پژوهشکده‌ها، پژوهشگاه و مراکز استانی، نمایندگان معاونت زراعت و ترویج کشاورزی، نمایندگان بخش خصوصی در پانل‌های تخصصی گردهمایی سالیانه ذرت و گیاهان علوفه‌ای حضور داشتند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.