برگزاری دوره آموزشی ملی آشنایی با انواع کمباین برداشت در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی

با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان و شرکت کمباین سازی ایران، دوره آموزشی ملی آشنایی با انواع کمباین برداشت در واحد آموزش شهید روحانی‌فرد کردکوی برگزار گردید.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در ابتدای این دوره حسین‌پور معاون آموزشی مرکز ضمن خیرمقدم گویی، فرارسیدن ایام شعبانیه را تبریک عرض نمود. وی در ادامه به فعالیت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی اشاره و افزود واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی با دارابودن امکانات و ظرفیت‌های فراوان، یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی منطقه غرب استان در حوزه کشاورزی می‌باشد.
در ادامه سهرابی مجری طرح گندم و برنج کشور ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان به برنامه‌ها و رویکردهای سند امنیت غذایی اشاره نمود. سهرابی افزود در این افق، سطح زیر کشت گندم و برنج و میزان آب مصرفی کاهش می‌یابد؛ ولیکن با افزایش بهره‌وری و ارتقای آن شاهد افزایش عملکرد خواهیم بود. وی افزود میزان ضایعات محصولات کشاورزی بسیار بالا می‌باشد؛ لذا برنامه‌های نظارت بر تولید محصول از کاشت تا برداشت کمک شایانی به کاهش ضایعات می‌کند. وی افزود اگر بتوانیم تنها یک درصد ضایعات گندم کشور را کاهش دهیم؛ غذای یک میلیون و سیصد هزار نفر تأمین می‌شود.
در ادامه حمیدی‌فر مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی استان گلستان، تلاش در جهت حفظ امنیت غذایی کشور و توسعه پایدار کشاورزی را از مهم‌ترین سیاست و برنامه‌های شرکت اعلام نمود. وی افزود خوشبختانه گلستان از استان‌های مطرح در زمینه تولید گندم بوده و از برنامه‌های این شرکت کمک به بازسازی ناوگان فرسوده استان می‌باشد. وی در خاتمه قول همکاری در زمینه تأمین و تولید ماشین‌های برداشت سایر محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی کشور را دادند.
در این کارگاه تعداد ۶۰ نفر از کارشناس مسئول مکانیزاسیون استان‌های مختلف کشور حضور داشتند. خاطرنشان می‌سازد این دوره به مدت دو روز (یکم و دوم اسفند) برگزار گردید. در روز دوم کار عملی با آموزش دو دستگاه کمباین جدید برنج و گندم انجام شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.