حضور رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در نوزدهمین همایش ملی برنج

نوزدهمین همایش ملی برنج عصر چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در محل معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل برگزار شد و علیرضا صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در این رویداد حضور فعال داشت.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور مهاجر معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی جعفری معاون پزوهشی سازمان تات، جمیل علیزاده مدیر انجمن برنج ایران، حسینی رییس موسسه تحقیقات برنج کشور، گروهی از مدیران و محققان موسسه تحقیقات برنج کشور و کارشناسان و کشاورزان پیشرو برگزار شد مهاجر، جعفری، خسروی و علیزاده ضمن سخنرانی در خصوص مسایل مختلف مرتبط با برنج، به اهمیت این محصول در امنیت غذایی کشور اشاره نمودند.
حسینی رییس موسسه تحقیقات برنج کشور نیز ضمن تحلیل جامعی از شرایط تولید و صادرات برنج در جهان، به عدم ثبات امر صادرات برنج در دنیا اشاره نمود و بر این اساس خواستار توجه بیشتر به تولید این محصول استراتژیک در داخل کشور شد. ایشان در ادامه ضمن اشاره به معرفی ارقام جدید برنج، ابراز امیدواری کرد با توسعه سطح زیر کشت این ارقام، خوداتکایی برنج تا حدود زیادی به محقق خواهد شد.
علیرضا صابری در این نشست در خصوص برنامه های کشت برنج در استان و طرح های تحقیقاتی این حوزه، سخنان خود را ارایه داد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.