برگزاری جلسه شورای سیاست گزاری هفته پژوهش و فناوری استان گلستان با حضور رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در جلسه شورای سیاست گزاری هفته پژوهش و فناوری استان گلستان حضور یافت.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، جلسه شورای سیاست گزاری هفته پژوهش و فناوری استان در روز شنبه دوم آذر ماه سالجاری در محل استانداری برگزار شد و در خصوص برنامه ریزی و اجرای شایسته این آیین بحث، گفتگو و تصمیم گیری شد.
هر ساله برنامه های هفته پژوهش و فناوری با هدف ارتباط بیشتر افراد جامعه با دستاوردهای پژوهشی محققان در کشور برگزار می‌شود و امسال مقرر شد برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری از ۱۶ لغایت ۲۲ آذرماه در استان‌های مختلف کشور برگزار شود.
پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید» که نشان دهنده یک پژوهش مناسب است به عنوان شعار هفته پژوهش امسال انتخاب شد.
با نواختن زنگ پژوهش در روز شنبه، شانزدهم آذرماه در یکی از مدارس شهرستان گرگان، برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان آغاز می‌شود.
نمایشگاه دستاوردهای فناورانه استان گلستان نیز ساعت ۱۳ روز یکشنبه، هفدهم آذرماه و با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح می‌شود که همزمان، طی مراسمی از پژوهشگران برتر استان تجلیل به عمل خواهد آمد.
سعی شده است که نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش فناوری انسان با برگزاری استارتاپ ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با هدف ارتباط بیشتر پژوهشگران با جامعه هدف یعنی تولید کنندگان، کشاورزان، دامداران و صنعتگران از تاثیرگذاری بهتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار باشد.
۳۰ پرونده از سوی پژوهشگران و ۱۰ پرونده از سوی فناوران به دبیرخانه هفته پژوهش و فناوری ارسال شده است.
آثار ارسال شده در شش کارگروه تخصصی پزشکی، پیراپزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی و علوم پایه در معرض داوری قرار گرفتند.
امسال برای اولین بار، برگزاری تورهای پژوهشی و بازدید از مراکز صنعتی و معدنی استان، دیدار با نخبگان، پیشکسوتان علمی و کارآفرینان و تجلیل از آنها، انتخاب طرح های مرتبط با صنعت و … همزمان با هفته پژوهش و فناوری در استان گلستان انجام می‌شود.
جشنواره دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان فعال در حوزه پژوهش و فناوری، امضای تفاهم نامه ها و … نیز امسال برگزار می‌شود.