حضور رییس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در آئین گردهمایی محققان معین منطقه ۵ کشور

گردهمایی محققان معین کشاورزی منطقه ۵ کشور روز بیستم دیماه سال جاری در محل سالن رشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی برگزار شد و دکتر ابوالفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به عنوان دبیر منطقه یک سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی به همراه مهندس علیرضا ساوری نژاد در این آیین حضور یافتند.


به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این آیین دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی، طی سخنانی با بیان اینکه از ۲سال گذشته حوزه کشاورزی را به ۱۰هزار پهنه تقسیم نموده ایم ، اظهار داشت: از این طریق توانستیم نتایج تحقیقاتی را با هدف ارتقای دانش کشاورزان از طریق محققان به مسئولان پهنه و کشاورزان منتقل کنیم دکتر اسکندر زند، ساماندهی شبکه دانش و اطلاعات، وضعیت سطح تولید و تنظیم محصولات کشاورزان متناسب با نیاز را از دیگر برنامه های در دستور کار برای بهبود رونق اقتصادی کشاورزان بیان کرد.
همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این گرهمایی طی سخنانی اظهار داشت: طی سالهای اخیر سرمایه گذاریهای خوبی در بخش کشاورزی انجام شده است.
مجتبی مزروعی افزود: از سال ۸۸ تا۹۲ میزان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی ۵ میلیارد تومان بوده درحالیکه از سال ۹۲ تا ۹۶ به ۳۰۰ میلیار تومان افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: همچنین در بخش سیستمهای آبیاری تحت فشار در سال (۹۲) ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته بود که در سال ۹۶ به ۲۵۴ میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: تولیدات کشاورزی ما در سال ۹۵ نسبت به سال (۹۴) به میزان ۶۹۷ هزار تن به تولیدات ما اضافه گردید که ارزش آن بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
مجتبی مزروعی تاکید کرد : باید برای محققینی که به مراکز ترویج می روند شرایط را طوری مهیا کنیم که آنجا مستقر شوند ، کشاورزان و دامداران موفق ما در هفته چند شب را در مزرعه بیتوته می کنند.
وی خاطر نشان کرد: حتما باید در مراکز جهاد کشاورزی همانطور که محققین معین تعیین شدند مسئله یابی کرده و مشکلات را را شناسایی کنیم ، مزارع مشخص داشته باشیم و با عد و رقم کارمان را پیش ببریم .
وی اظهار داشت: در باغات و مزارع محدوه مراکز جهاد کشاورزی مشکلات اساسی را شناسایی کنیم و بر اساس آن طرح دهیم و مزرعه الگویی و پایلوت اجرا کنیم تا نتایج خوب آن را ببینیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : این فرصت مغتنمی برای کشاورزی کشور و استان است بدلیل اینکه ما سالها آرزو داشتیم مراکز تحقیقاتی و محققین ما ارتباط تنگاتنگ و حضور مستمری در مراکز و و مزارع و واحد های تولیدی کشاورزی داشته باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.