برگزاری جلسه اجرای طرح هوشمند سازی کشاورزی در پارک علم و فناوری استان گلستان

جلسه اجرای طرح هوشمند سازی کشاورزی با حضور دکتر حسام، رئیس پارک علم و فناوری گلستان و دکتر ابوالفضل فرجی دبیر مراکز تحقیقات منطقه‌ ۱ کشور و رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، دکتر بهمن امیری لاریجانی مدیر کل دفتر ترویج دانش و انتقال فناوری کشاورزی سازمان تات، دکتر کیانی معاون پژوهش و فناوری و بخش خصوصی مجری طرح در محل پارک علم و فناوری گلستان شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مدیرکل دفتر ترویج، دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، داده‌بنیان شدن را پیش‌شرطی برای دانش‌بنیان شدن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در دنیا داده‌بنیان کردن کشاورزی، مهم‌ترین بحث در علوم کشاورزی است.
دکتر امیری‌لاریجانی همچنین بیان داشت: طی جلسات متعددی که با بهره‌برداران در استان‌های مختلف کشور داشتیم، در نهایت تصمیم به تاسیس ایستگاه تحقیقاتی منطقه‌یک که شامل استان‌هایی نظیر تهران، سمنان، گلستان، گیلان و مازندران می‌شود، در شمال کشور و استان گلستان شدیم.
وی افزود: این ایستگاه تحقیقاتی می‌تواند تبدیل به یک فضای پایلوت برای ترویج و توسعه شود که بهره‌برداران در آن آموزش ببینند و با عملیاتی شدن این امر در سراسر کشور، هم یک بستر تحقیقاتی فراهم و هم بحث بومی‌سازی و R & D آن پیگیری می‌گردد.
مدیرکل دفتر ترویج وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: هدف غایی ما، تشکیل یک شبکه هوشمند از نیروی انسانی شامل بهره‌بردار، کشاورز و مروج است که در نهایت بتوانیم یک ساختار هوشمند کشاورزی را در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در استان گلستان ایجاد نماییم.
امیری‌لاریجانی هوشمندسازی بخش کشاورزی را شامل طراحی، تولید و نصب ابزار هوشمند و همچنین بهره‌مندی از بازاری هوشمند عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در دنیا داده‌بنیان کردن کشاورزی، مهم‌ترین بحث در علوم کشاورزی است؛ چراکه تا زمانی که داده‌بنیان نشود، دانش‌بنیان نیز نخواهد گردید.
وی در پایان ابراز داشت: برای داده‌ها به ابزارهای مختلفی برای برداشت، انتقال، ذخیره و تحلیل آنها مورد نیاز می‌باشد.
در ادامه این دیدار، دکتر حسام رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز ضمن استقبال از این طرح، هوشمندسازی بخش کشاورزی در استان گلستان را الزامی دانست و افزود: با پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی و حرکت روبه رشد دنیا در علوم کشاورزی، برنامه‌ریزی جهت هوشمندسازی و پایه‌ریزی آی‌تی به هر دوشکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بخش کشاورزی الزامی است.
دکتر حسام تاکید کرد: برای موفق شدن این پایلوت در منطقه یک و استان گلستان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و آماده حمایت‌از شرکت‌های متخصص برای فعالیت در این حوزه هستیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.