حضور فعال پژوهشگر بخش علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان در روز مزرعه اسب اصیل ترکمن

روز مزرعه اسب اصیل ترکمن با ارایه مهندس عبداله کاویان پژوهشگر بخش تخقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و حضور دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، دکتر عباسی رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور، اساتید دانشگاه، محققان و جمعی از مدیران و کارشناسان در محل باشگاه پرورش اسب قلیچی ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸در روستای صوفیان شهرستان کلاله برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این مراسم دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: روز مزرعه سبب ترویج توسعه روابط علمی و اقتصادی در مجامع علمی دنیا شده و دریچه ی نوینی در عرصه ی ملی صنعت اسب بومی کشور و منطقه باز می کند.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در ادامه گفت: تلاش و زحمت تولیدکنندگان ما در روزهای سخت و پر مشقت با توجه به در حال انقراض بودن نسل اسب ترکمن قابل تقدیر است .
وی افزود: امیدوارم کارشناسان و محققین و تولیدکنندگان دست به دست هم داده و اصلاح نژاد پایدار و قابل قبول در زمینه ی اسب ترکمن ترسیم کرده و این میراث کهن را به درستی حفظ کنیم.
دکتر مهاجر گفت: خون مردم شریف ترکمن صحرا با اسب ترکمن عجین شده است.
وی افزود: حفظ ذخایر ژنتیکی و خلوص سازی از وظایف اصلی ماست و ما خود را موظف به انجام این مهم می دانیم .
در بخش دیگر روز مزرعه ، دکتر عباسی رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور با اشاره به فعالیت های انجام شده این مرکز در زمینه اصلاح نژاد دام در کشور گفت: بعد از کار در زمینه اصلاح نژاد اسب و خلوص گیری باید رکورد عملکرد از اسب ثبت کرده و برای اسب عملکرد آنالیز ژنتیکی انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه اسب ریشه در فرهنگ و تمدن این سرزمین دارد افزود: تلاش می کنیم برای همکاری با فدراسیون و تفاهم نامه ای هم در حال پیگیری است و ما امیدواریم در این عرصه بتوانیم خدمتگزار باشیم.
در بخش اصلی این برنامه دکتر آشور محمد قره باش و مهندس عبداله کاویان با توجه به آخرین دستاوردهای علمی این حوزه، در خصوص مشکلات و چالش های موجود در زمینه پرورش و اصلاح نژاد اسب ترکمن و راههای برون رفت از آن سخنان خود را ارایه دادند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.