برگزاری جلسه یاوران حجاب و عفاف در مرکز تحقیقات و آموزش گلستان

جلسه یاوران حجاب و عفاف سال جاری در مرداد ماه ۱۳۹۸ در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، در این جلسه ابتدا مهندس پارسایی ضمن تقدیر از حضور و استقبال همکاران از طرح موضوع تشکیل یاوران حجاب و عفاف و همچنین حضور شرکت در این جلسه، مقدمه ای بر حیطه اختیارات و عمل و ارتقا جایگاه تشکل یاد شده در سیستم اداری را یادآور شد.
در ادامه حجت الاسلام ملایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز ضمن تشکر و قدردانی از شرکت همکاران در جلسه، مطالبی را در حوزه حجاب و عفاف از دیدگاه قران و احادیث، شرع و عرف بیان نمودند و اشاره داشتند اگر ما بدنبال یک خانواده پایدار، مستحکم و پایدار هستیم حجاب یکی از ابزار قدرتمند در این زمینه است که می تواند نقش موثری در ایجاد محیطی آرام داشته باشد که در این محیط آرام است که استعدادها می تواند شکوفا گردد. وی در ادامه اظهار داشتند در حال حاضر هیچ کس مسئول سر و سامان دادن به وضعیت حجاب و عفاف در مرکز نیست اگر چه وضع موجود وضع مناسبی است ولی برای حفظ همین وضع موجود هم هیچ مسئولی وجود ندارد لذا لازم است تشکلی شکل گیرد تا ضمن حرکت نظام مند و هدفمند، با انسجام بخشی به فعالیت های شرعی، بتوانیم در ارتقاء جایگاه مسائل دینی در سیستم اداری نقش خود را ایفاء نماییم. ایشان اضافه نمودند که در این امر باید ابتدا از خودمان شروع کنیم، برنامه و هدف داشته باشیم و لازمه اش تشکیل منظم جلسات، حضور فعال همه اعضا در آن، حرکت پلکانی همراه با آرامش و طمانینه برای ادای تکلیف الهی در جهت ایجاد محیط آرام می باشد. لذا باید سعی کنیم همه چیز را از منظر دین نگاه کنیم در اینصورت است که حتی سختی هایش نیز برای ما شیرین و گوارا خواهد بود و از طرفی اثر گذاری آن نیز برای طرف مقابل بسیار بیشتر خواهد بود.
در ادامه نیز مهندس کتولی نژاد اظهار داشتند که تشکل حجاف و عفاف جایگاه و پشتوانه قانونی دارد پس بهتر است ساماندهی شده و ضمن توجه و دقت عمل در اجرای فرایض دینی، رافت اسلامی در دستور کار قرار گیرد که با ملاطفت و نرمی در برخورد با ناهنجاری ها در بیشتر مواقع به نتایج قابل قبولی رسیده ایم.
در ادامه نیز برخی از همکاران دیگر حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه، مسائل و مشکلات احتمالی پیش رو و برنامه ریزی برای حصول به نتایج بهتر را یادآور شدند پس از جمع بندی بحث ها، تصمیماتی اتخاذ گردید.