بازدید رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از پروژه بررسی امکان استفاده از باقلا در جیره جوجه‌های گوشتی

دکتر حسن مختارپور رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از روند اجرای پروژه بررسی امکان استفاده از باقلا به جای قسمتی از ذرت و کنجاله سویا در جیره جوجه‌های گوشتی بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، با توجه به کمبود خوراک دام و جیره طیور و وابستگی شدید کشور به واردات کنجاله سویا و دانه ذرت، یافتن گیاهان تولید داخل که امکان جایگزینی با این دو محصول داشته باشد، بسیار مهم خواهد بود. باقلا به عنوان یک لگوم پاییزه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

پس از معرفی نخستین رقم بدون تانن و قابل برداشت مکانیزه باقلا کشور “رقم مهتا” طرح جامعی در ارتباط با بهره گیری از باقلا در جیره طیور و خوراک دام با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان  در این مرکز آغاز و هم اکنون در حال اجرامی باشد و یکی از زیر پروژه‌های این طرح جایگزینی سطوح ۳۰-۱۰ درصدی باقلا بدون تانن با کنجاله سویا و دانه ذرت در دست اجرا می‌باشد.

بازدید از مرحله نخست اجرای این پروژه در تاریخ ۸/۴/۹۹ توسط دکتر مختارپور رئیس بخش تحقیقات زراعی و باغی، دکتر فاطمه شیخ مجری مسئول پروژه و دکتر یوسفی مجری پروژه انجام شد.

شایان ذکر است دستاوردهای تحقق این مهم، نقش مهمی در تامین جیره طیور ایفا خواهد کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.