تشکیل کارگروه تدوین استانداردهای صلاحیت حرفه ای حوزه امور دام در مرکزتحقیقات و آموزش گلستان

نخستین جلسه کارگروه تدوین استانداردهای صلاحیت حرفه ای امور دام (تک سمیان) با حضور نمایندگان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای کشور، پژوهشگران و کارشناسان منتخب در واحد آموزشی شهید حاجی کریمی گرگان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در ابتدای این جلسه دکتر آقاجانی معاون آموزشی مرکز، یکی از شاخص‌های پیشرفت در دنیا را داشتن مشاغل دارای یک آیین نامه و اساس‌نامه دانسته تا در آن چهارچوب، کار در آن حرفه مشخص گردد. همچنین آن شایستگی و حرفه قابلیت ارزیابی داشته باشد.
وی برگزاری این جلسه را بر اساس تفاهمنامه سه جانبه بین موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعلام نمود. لذا بدلیل جامع الشرایط بودن استان گلستان در حوزه امور دام علی الخصوص پرورش اسب، تدوین استاندارد این حوزه با مشارکت مرکز تحقیقات و کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان و جلسات کارشناسی و تدوین استاندارها در این استان انجام گردید.
در ادامه دکتر منافی مدیر گروه علوم دامی موسسه ترویج و آموزش کشاورزی از میزبانی شایسته مرکز گلستان تقدیر نمود. وی برگزاری این جلسه را در راستای تصویب قانون نظام جامع آموزش تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی و ابلاغ آن به دستگاههای اجرایی اشاره و افزود در این راستا مقرر گردید همه سازمان ها و دستگاههای اجرایی سطوح شغلی خود را مشخص نمایند. لذا تدوین مشاغل حوزه کشاورزی بخش کشاورزی به سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی محول گردیده است تا مشاغل و شایستگی های این حوزه را تدوین نماید. استان گلستان نیز به دلیل پرورش اسب ترکمن و همچنین برگزاری مسابقات اسب دوانی از استانهای مستعد در حوزه دام و تک‌سمیان می‌باشد لذا در این جلسه سعی خواهد شد تا استاندارد های مربوطه تدوین گردد. خاطر نشان می سازد این جلسه به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.