حضور مسئول کارآفرینی مرکز در گردهمایی استارتاپهای بخش کشاورزی

گردهمایی کارآفرینان کشاورزی با عنوان «یلدای کارآفرینان کشاورزی» با حضور دکتر مخبر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دکتر میررحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی، مدیر کل گردشگری استان البرز و سایر مدعوین در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار گردید.در این گردهمایی مهندس نوراله تازیکه مسئول کارآفرینی مرکز تحقیقات و آموزس کشاورزی استان گلستان به همراه حجه الاسلام احمدی رئیس هیات مدیره تعاونی زعفران وامنان حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، دکتر مختاری مدیر کارآفرینی مرکز آموزش امام ضمن خیر مقدم گویی هدف از این گردهمایی را تقویت شبکه‌سازی و تیم‌سازی در اکوسیستم کشاورزی دانست و افزود برگزاری یلدای کارآفرینان کشاورزی، بهانه‌ای برای همین دور‌‌ِهم بودن و شکل‌گیری اتفاقات جدید است.
دکتر مخبر ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در سخنانی آینده را متعلق به جوانان و نخبگان دانسته و افزو.د راهی به جز ورود دانش و تکنولوژی به بخش کشاورزی جهت غلبه بر مشکلات نداریم. وی به نمونه موفق استارتاپ بازرگام که با همکار سازمان مرکز تعاون روستایی کشور برای اولین بار خرید اینترنتی محصولات کشاورزی را راه اندازی نموده است اشاره و افزود از این نمونه استارتاپها در کشور زیاد داریم که بایستی زمینه ورود آنها را به بخش کشاورزی فراهم نماییم.
در ادامه حجه الاسلام احمدی رئیس هیات مدیره تعاونی زعفران وامنان شهرستان آزادشهرضمن تقدیرو تشکر از برگزاری این برنامه، ایده تغییر الگوی کشت در روستای وامنان از حدود ۲۰سال پیش با کشت زعفران در قطعه زمینی به مساحت ۵۰ متر مربع را بیان و اظهار داشت با تلاش و پشتکار و همراهی کشاورزان توانسته بعد از این مدت الگوی کشت منطقه را تغییر و سطح زیر کشت زعفران به حدود ۱۰۰۰ هکتار افزایش یابد. کشت یازده نوع گل محمدی در روستای وامنان و تشکیل تعاونی با هزار خانوار، اعطای تسهیلات با مجموع ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان درسال و تاسیس سه بنا با مجموع متراژ ۸۰۰ متر برای انجام فعالیت‌های مختلف و بازاریابی از جمله فعالیت‌هایی دیگری است که در این روستا اتفاق افتاده است.
خاطر نشان می سازد از دیگر برنامه های این گردهمایی میتوان به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین مرکز آموزش امام خمینی (ره)، سازمان جهاد کشاورزی البرز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حمایت و توسعه گردشگری کشاورزی در استان البرز و افتتاح کتابخانه و مرکز نوآفرینی کشاورزی صدرا اشاره نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.