بازدید پژوهشگران معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گلستان از مرکز خدمات شهرستان گمیشان

پژوهشگران و کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در قالب محققان معین از وضعیت کشاورزی مرکز خدمات قره خیله شهرستان گمیشان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این بازدید که دکتر صابری، دکتر پهلوان راد، دکترنوری زیارت و مهندس کورش قادری حضور داشتند؛ پژوهشگران مرکز از فلور علفهای هرز و نحوه تاثیر علفکش های مزارع گندم و کلزا، بررسی الگوی کشت منطقه، توصیه بگارگیری الگوی کاشت نوین با ردیف کارهای موجود در منطقه و نحوه جایگزینی گیاهان یا واریته های جدید بازدید نمودند. در ادامه جلسه ای با حضور کارشناسان مرکز خدمات برگزار که مهمترین مشکلات حوزه کاری را اطلاعات ناکافی از خاکشناسی منطقه، فقدان آب و عدم توزیع زمانی مناسب و بیماریهای خاکزی و گرانی نهاده های تولید از قبیل بذر، سموم و کودها عنوان نمودند.

در پایان و پس از جمع بندی توصیه های فنی و کاربردی ذیل ارائه گردید:
۱- استفاده از علف کش های مناسب و توصیه شده طبق دستورالعمل مرکز تحقیقات کشاورزی و سازمان حفظ نباتات
۲- در باغداری پیش آگاهی خیلی مهم است. در پاییز و زمستان سمپاشی فراموش نشود، استفاده از دستور العمل و بروشور مربوطه – بکار گیری توصیه ها پس از مشورت با پژوهشگران و کارشناسان پهنه، پیگیری و یادداشت برداری از طرح نیاز غذایی
۳- نظارت و کنترل و مصرف بهینه سموم آفت کش در مزارع و باغات جهت کاهش باقیمانده سموم و ترویج استفاده از حشرات مفید در گلخانه ها و مزارع و باغات جهت مبارزه بیولوژیک با آفات محصولات کشاورزی.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.