بازدید رییس و همکاران بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از برنامه های واحد آموزشی پژوهشی شهید روحانی فرد کردکوی

دکتر محمد رضا پهلوان راد رییس و همکاران بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ از برنامه های مختلف واحد آموزشی پژوهشی شهید روحانی فرد کردکوی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این بازدید دکتر محمد رضا پهلوان راد رییس، دکتر ارزانش و دکتر کسمایی اعضاء هیات علمی بخش تحقیقات خاک و آب و مهندس حسن پناه مسول روابط عمومی مرکز حضور داشتند. در ابتدا دکتر تازیکه سرپرست واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی به معرفی واحد آموزش پرداختند. تازیکه واحد آموزش شهید روحانی فرد را با ۸۰ هکتار زمین زراعی، ۴۰ هکتار آببندان، فضای اداری، آموزشی و سازمانی (مجموع ۱۴۰ هکتار) یکی از پتانسیل و ظرفیت های بزرگ مجموعه تحقیقات و آموزش کشاورزی استان دانست. وی اهم فعالیت های آموزشی واحد را جذب دانش آموز شاخه کارودانش و فنی حرفه ای دانسته که در راستای سیاست سازمان تات، حدود ۱۰۰ نفر دانش آموز در این واحد مشغول به تحصیل می باشند. مدیر واحد آموزش در ادامه گزارشی از کشت محصولات پاییزه ارائه نمود. در ادامه اعضاء با حضور در مزارع آموزشی پژوهشی، آب بندان ها و برنامه های مختلف در دست اجرا مجموعه بازدید میدانی داشتند. دکتر پهلون راد رئیس بخش خاک و آب مرکز ضمن خسته نباشید به تلاش های انجام شده در واحد آموزش،عدم نزول باران در سال جاری را مهمترین مشکل رشد محصولات پاییزه اعلام نمود. که بایستی در اولین فرصت نسبت به آبیاری مزارع اقدام گردد. همچنین دکتر ارزانش و کسمایی اعضاء هیات علمی بخش نیز به سرمای کم سابقه استان اشاره و افزودند برای ایجاد مقاومت به تنش سرما بایستی اضافه کردن کود کلرور پتاسیم در مزارع گندم، جو، کلزا و چغندرقند در دستور کار قرار گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.