برگزاری میزگرد “بررسی سیاست های دولت در زمینه مدیریت مشارکتی آب، توانمندی و مزیت های حضور بخش کشاورزی در گسترش این الگو” با حضور مهندس شریعتمدار و مهندس کشاورز در گرگان

پژوهشگران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان در میزگرد “بررسی سیاست های دولت در زمینه مدیریت مشارکتی آب، توانمندی و مزیت های حضور بخش کشاورزی در گسترش این الگو” در گرگان حضور فعال داشتند.


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، میزگرد “بررسی سیاست های دولت در زمینه مدیریت مشارکتی آب، توانمندی و مزیت های حضور بخش کشاورزی در گسترش این الگو” در محل سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان برگزار شد در این برنامه که با حضور مهندس شریعتمدار مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی؛ مهندس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، دکتر مهاجر رییس سارمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکتر فرجی معاون پژوهش و فناوری و پژوهشگران این مرکز و روسا و نمایندگان اتاق های بازرگانی گرگان،ساری، رشت، بجنورد و سمنان، مدیران و نمایندگان وزارت نیرو و همچنین کشاورزان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد دکتر مهاجر در سخنانی گفت: در مدت زمانی که آژانس همکاری های بین المللى ژاپن( جایکا) در استان گلستان پروژه مشارکتی آب را اجرا کردند دو کار مهم را بما آموختند:
۱-ایجاد باور در مردم و کارشناسان
۲-آموزش کار تیمی
رییس سازمان جهاد کشاورزی افزود: اصلاح روشهای آبیاری و همچنین تعامل بین دستگاهای مسوول موجب ذخیره سازی و مصرف بهینه آب می شود.
دکتر مهاجر اطلاع رسانی و آموزش به کشاورزان را مهم و تاثیرگذار دانست. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان کشت و توسعه پنبه در گلستان را؛ راه نجات آب و خاک اعلام کرد.
مشاور عالی وزیر جهادکشاورزی و رییس کمیسیون آب و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور در این میزگرد گفت: اجرای طرح پروژه مدیریت مشارکتی آب در استان گلستان طرح نو و موفقی بوده است.
وی پیشنهاد داد با دعوت از جوامع روستایی و خبرگان برای بازدید از این پروژه در گلستان نظرات و پیشنهادات آنها را دریافت کرده و برای پیاده سازی بهتر در نقاط مختلف کشور استفاده شود.
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی از بحران آب و اشتغال بعنوان دو مشکل بزرگ در کشور یاد کرد و از همه خواست با همت و تلاش نسبت به رفع این مشکلات کمک کنند.
مهندس محمدحسین شریعتمدار با اشاره به اینکه در برنامه ششم ۲۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب در نظر گرفته شده است تاکید کرد : راهی جز مشارکت بخش خصوصی در حل بحران آب نیست.
مهندس عباس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در میزگرد بررسی سیاست های دولت در زمینه مدیریت مشارکتی آب، توانمندی و مزیت های حضور بخش خصوصی در گسترش این الگو امروز در گرگان گفت: استان گلستان تجربه گرانبها و طولانی و موفق در اجرای پروژه مدیریت مشارکتی آب دارد که با حضور بخش خصوصی بصورت یک مدل قابل ارایه در سطح کشور خواهد بود.
مهندس کشاورز افزود : اجرای این طرح با مشارکت بخش خصوصی به موفقیت بیشتر خواهد رسید
وی تاکید کرد: بدون مشارکت کشاورزان مدیریت بحران آب امکانپذیر نیست.
مهندس کشاورز از تمام بخشهای خصوصی، کارشناسان بویژه کشاورزان درخواست کرد که با مشارکت در پروژه مشارکتی آب در استفاده درست و بهینه و همچنین بهره وری مفید آب کمک کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های ستاره دار را پر کنید. *

*

معادله‌ی امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.